Sedam godina kompanije SBB

sbbOd ideje, preko dobrog planiranja i uloženog znanja i entuzijazma, SBB je za samo sedam godina postao jedan od lidera u oblasti telekomunikacija u Srbiji i regionu. Ova kompanija danas zapošljava više od 700 ljudi, posluje u pet zemalja i velikom broju korisnika obezbeđuje digitalnu i analognu kablovsku i satelitsku televiziju, kao i širokopojasni internet.

Tokom 2002. i 2003. godine kablovski distributeri širom Srbije (KDS iz Kragujevca, Telefonija KDS iz Beograda, Media Plus iz Novog Sada, YU VOD iz Niša, CATV iz Kikinde…) integrisali su se u novu kompaniju: Serbia Broadband – Srpske kablovske mreže. Od 2007. godine, većinski vlasnici kompanije SBB su britanski investicioni fond MidEuropa i Evropska banka za obnovu i razvoj.

Razvoj kablovske televizije

Na početku poslovanja SBB je imao kablovsku mrežu u sedam gradova u Srbiji, a ubrzanim razvojem svoju zastupljenost je tokom 2003. godine više nego duplirao. Danas analogni televizijski signal isporučuje korisnicima u 28 gradova u Srbiji.

Paralelno sa širenjem mreže, razvijene po najvišim tehničkim standardima, SBB je vodio računa i o obogaćivanju ponude televizijskih kanala, koja danas obuhvata više od 100 domaćih i stranih programa, od kojih je većina lokalizovana na srpski jezik.

Prateći savremene trendove digitalizacije TV programa, kompanija SBB je 2007. godine počela sa uvođenjem usluge D3. Njome je korisnicima u Srbiji (trenutno u osam gradova, sa tendencijom širenja) omogućila da gledaju kristalno čistu TV sliku, slušaju savršen ton i informišu se o rasporedu emisija pomoću elektronskog programskog vodiča, uz uvođenje velikog broja novih kanala koji nisu dostupni u analognoj ponudi.

Godinu dana ranije, predstavljena je i usluga Total TV, namenjena područjima gde je komplikovano izgraditi kablovsku infrastrukturu. Koristeći satelitsko emitovanje, ova usluga omogućava da korisnici iz Srbije, Crne Gore, Slovenije, Bosne i Hercegovine i Hrvatske mogu da prate više od 50 zemaljskih i kablovskih TV kanala, bez obzira na to gde se nalaze, kao i da uživaju u savršenoj slici i zvuku.

Širokopojasna internet mreža

Kompanija SBB – Srpske kablovske mreže je početkom 2003. godine postala prvi operator koji je korisnicima u Srbiji ponudio širokopojasni pristup internetu. Velika želja korisnika za brzim pristupom internetu podstakla je SBB da već naredne godine svoju širokopojasnu mrežu proširi na sedam gradova. Danas 21 grad u Srbiji može da koristi SBB internet usluge.

Brzina pristupa internetu povećavala se od početnih 256 kb/s 2003. godine, preko 5 Mb/s 2007, do čak 10 Mb/s, koliko je sada na raspolaganju korisnicima. Kvalitet SBB internet mreže mogu da osete i gosti više od 100 javnih mesta, članova SBB Hot Spot mreže u Beogradu, Novom Sadu, Nišu i Kikindi.

Vrhunska IP infrastruktura omogućila je i da SBB ponudi posebne poslovne internet usluge. Tako je kompanijama na raspolaganju uspostavljanje VPN (virtuelna privatna mreža) veze između više lokacija. Ova usluga omogućava lako povezivanje računara na fizički udaljenim lokacijama, integraciju poslovnog informacionog sistema, uspostavljanje video-nadzora, ostvarivanje internog sistema za IP telefoniju… a najviše je koriste finansijske institucije, državni organi, veliki trgovinski lanci i druge kompanije sa razuđenom organizacionom strukturom.

Briga o korisnicima

Pored modernog info-centra sa 60 linija, za komunikaciju sa korisnicima SBB koristi i internet forum, a stalno radi i na unapređivanju korisničkih centara. Tako je u susret obeležavanju sedmog rođendana otvoren novi SBB Show Room u Ulici kralja Petra 55 u Beogradu. U ovom modernom korisničkom centru posetioci mogu da saznaju sve što ih interesuje o SBB-ovim uslugama. Na jednom mestu je moguće isprobati kvalitet kablovskog interneta, lično se uveriti u kvalitet slike i tona digitalne televizije i upoznati se sa novim uslugama koje će kompanija ponuditi i narednom periodu.

Stalni razvoj i tehnološko usložnjavanje mreže podstaklo je SBB i da oformi tim napredne tehničke podrške. Ovaj tim je korisnicima dostupan preko info-centra, a njemu će biti preusmeravani svi pozivi koji se odnose na složenija tehnička pitanja u vezi s pristupom internetu i korišćenjem D3 digitalne kablovske televizije.

U težnji da dodatno izađe u susret potrebama svojih korisnika, SBB ih poziva da svoje mišljenje o radu kompanije, kao i svoje želje, saopšte preko telefonskog broja 011/333-2868. Pored toga, ubuduće će svakog četvrtka, od 10 do 12 časova, direktori i menadžeri svih SBB-ovih poslovnica razgovarati sa korisnicima. Za zakazivanje termina posete koristi se isti telefon.


Enjoy.ing

Twitter