A1: Potpuno pokriven prolaz u onlajn prostor i bezbednost u njemu
Rešenja ne smeju da opterećuju korisnike i zato u A1 insistiramo na managed service modelu.
Za nešto više od decenije, prema Izveštaju o globalnim rizicima Svetskog ekonomskog foruma (WEF), sajberkriminal je prešao put od specijalnog zločina do jednog od najznačajnijih strateških rizika s kojima se svet suočava. Izveštaj za 2022. upozorava da je sve veća zavisnost od digitalnih sistema, pojačana pandemijom koronavirusa, promenila društva. Industrije su pretrpele brzu digitalizaciju koja je i dalje u toku. U isto vreme rastu pretnje po biznise svih vrsta.
O tome kakva je situacija i svest poslovnih korisnika u Srbiji razgovaramo s Ljubicom Vojinović, koja je ICT product development team manager u A1 Srbija.
Koliko su korisnici informisani?
U Srbiji korisnici još nisu dobro informisani o sajberpretnjama i šta im je potrebno da ostanu zaštićeni, posebno segment malih i srednjih preduzeća. U današnjoj digitalnoj ekonomiji, od suštinskog je značaja da kompanije svih vrsta mogu da prikupljaju, čuvaju i adekvatno štite podatke o klijentima i vlasničke tajne. Ako to ne učinite, to će značajno oštetiti brend kompanije i smanjiti kvalitet proizvoda i usluga, uz istovremeni uticaj na prihode i profitabilnost. Sajberbezbednost je stoga postala kritična poslovna funkcija.
Primetan je sve veći fokus i prisustvo A1 Srbija u ICT servisima i uslugama. Kako ste se profilisali i kako tržište reaguje na vas?
Pre nekoliko godina prihod od ICT servisa i usluga nije postojao, a sada je to najbrže rastuća oblast u kojoj smo se odlično pozicionirali, posebno u domenu cyber security. Biznis korisnici prepoznaju nas kao pouzdanog partnera, jer im pružamo potpuno pokriven prolaz u onlajn prostor i bezbednost u njemu, pored osnovnih usluga u mobilnom delu.
Modularni pristup
Budući da smo provajder Internet i digitalnih rešenja, imamo mogućnost da spojimo usluge i ponudimo sve na jednom mestu za poslovne korisnike, po principu one stop shop. Takođe, ta rešenja ne smeju da opterećuju korisnike i zato insistiramo na managed service modelu, gde ih rasterećujemo brige o vođenju servisa, po principu „ključ u ruke”.
Šta im savetujete kada vam se obrate?
Biznisima u Srbiji su potrebni provajderi koji mogu da im pomognu da kontinuirano posluju. Želimo da im pokažemo da znamo šta im treba, da znamo kako da ih zaštitimo i da ne treba da se muče odlučujući koji je proizvod pravi za njih.
Stoga im nudimo A1 Cyber Protect, potpuno vođen portfolio sastavljen od više sajberusluga. Usluge su ponuđene na „modularni način” – korisnici mogu ili da objedine određene usluge ili da ih sve odaberu.
Za koje god usluge da se poslovni korisnici odluče, uključen je SOC (Security Operations Center). Predstavlja tehnologiju, procedure i ljude koji nadziru 24/7 i pružaju stalnu postprodajnu podršku korisnicima. To nas izdvaja od ostalih – potpuno novi pristup sajberbezbednosti s rešenjem usmerenim na klijenta – stručna podrška 24/7, nadgledanje, otkrivanje incidenata i brza reakcija zajedno sa potpuno upravljanom kombinacijom naprednih usluga sajberbezbednosti.