Carlsberg Srbija: Održivim poslovanjem za bolje sutra
Odgovoran odnos prema životnoj sredini ključan je za očuvanje naše planete, jedinog doma koji imamo. Kao najčešće isticano, izdvaja se pitanje emisije štetnih gasova, na prvom mestu ugljen-dioksida, koji stvaraju efekat staklene bašte, što dovodi do klimatskih promena, odnosno globalnog zagrevanja Zemlje. Naša zemlja se uveliko suočava s posledicama otopljavanja planete, koja se zagrejala za jedan ceo stepen od početka prošlog veka, što je sto puta brže nego što su se takve promene dešavale milionima godina
Svet se već niz godina nalazi na prekretnici koja zahteva hitne i korenite promene u skladu s principima održivog razvoja i očuvanja životne sredine. Svest o značaju ovih promena sve je prisutnija, a među liderima pozitivnih promena su društveno odgovorne kompanije koje reformističkim pristupom utiču na uključivanje svih relevantnih institucija.
Životna sredina, briga svih nas
Briga o životnoj sredini i zajednici utkana je u DNK Carlsberg-a još sredinom 19. veka kada je J. C. Jacobsen, osnivač Carlsberg-a, izgradio Carlsberg laboratoriju, a potom i Carlsberg fondaciju u nastojanju da svojim delovanjem unapredi društvo, kao i da pozitivno utiče na očuvanje planete.
Sledeći potrebe današnjeg sveta, a vodeći se vizijom osnivača, Carlsberg Grupacija je 2017. godine dotadašnje aktivnosti u oblasti održivosti objedinila ambicijom pod nazivom „Zajedno ka nuli”, koja obuhvata četiri oblasti: nula ugljenikovog otiska, nula rasipanja vode, nula povreda na radu i nula neodgovorne konzumacije.
Ciljevi u svakoj oblasti su jasno definisani i usaglašeni sa ciljevima održivog razvoja Ujedinjenih nacija, a kompanija, u saradnji s nevladinim organizacijama, dobavljačima i drugim kompanijama, svakodnevno radi na njihovom ispunjenju.
Iako su ciljevi postavljeni do 2030. godine, Grupacija na godišnjem nivou obaveštava javnost o dosadašnjim postignućima, pa je tako u prvom kvartalu ove godine objavljen Izveštaj o održivosti u kom je rečeno da je kompanija smanjila ugljenikov otisak u celom lancu vrednosti za sedam odsto, a emisije iz pivara za 39 odsto u periodu od 2015. do 2019. godine, dok je efikasnost upotrebe vode u istom periodu povećana za čak 18 odsto.
Izveštaj o održivosti kompanije Carlsberg Srbija
Carlsberg Srbija, kao deo Carlsberg Grupacije, kontinuirano je radila na ostvarenju postavljenih ambicija te je nedavno objavila svoj lokalni Izveštaj o održivosti i u njemu pokazala sopstveni napredak u strategiji „Zajedno ka nuli”. U periodu od 2015. do 2019. godine Carlsberg je u Srbiji smanjio svoj ugljenikov otisak u lancu vrednosti za 12 odsto, dok su emisije ugljenika u proizvodnji smanjene za čak 23 odsto po hektolitru proizvedenog piva. U istom periodu, efikasnost upotrebe vode u Carlsberg Srbiji poboljšana je za 15 odsto, dok je u cilju ostvarivanja NULA neodgovorne konzumacije kompanija na ambalaži svojih proizvoda istakla simbole za odgovornu konzumaciju, a najveći brendovi LAV i TUBORG su tokom 2020. godine direktno s limenki svim konzumentima alkoholnih pića skrenuli pažnju na značaj odgovorne konzumacije.
Pored toga, Carlsberg Srbija vredno radi i na ostvarivanju cilja NULA povreda na radu, te je organizovala veliki broj obuka i kurseva za zaposlene, što je za rezultat imalo smanjenu stopu povreda na radu za 36 odsto u odnosu na 2019. godinu.
Ceo Izveštaj o održivosti kompanije Carlsberg Srbija za 2020. godinu možete pročitati na Web sajtu kompanije.
Korisna adresa: carlsbergsrbija.rs