Detekcija leda pomoću mikrotalasnih senzora 

Nagomilavanje leda na avionima i vetroturbinama može uticati na bezbednost i efikasnost njihovih sistema. 

PCPress.rs Image

 Razvijeni su mikrotalasni senzori koji mogu da identifikuju ove akumulacije u realnom vremenu dok izračunavaju brzinu topljenja. Ovo su ključni podaci za vazduhoplovstvo, za održavanje letova na vreme i za primenu obnovljivih izvora energije pošto se proizvodnja energije vetroturbina smanjuje kao rezultat akumulacije leda. 

 Senzori, koji uključuju zaštitni sloj, testiraju se u vazduhoplovnoj industriji kroz rigorozni proces odobravanja. Ovo treba da se uradi pre nego što postane stalni deo aviona. Istraživači sarađuju sa brojnim kompanijama koje se bave turbinama na vetar kako bi prilagodile senzore vetroelektranama. Aplikacija vetroparka je malo jednostavnija jer se senzori mogu montirati na istoj nadmorskoj visini kao i lopatice bez potrebe da se montiraju na lopatice — ovo uklanja određene proračunske varijable koje su povezane sa kretanjem. 

 Usred ovih otkrića, istraživači su otkrili još jedan prvi kada je u pitanju tehnologija senzora leda. Njihova najnovija inovacija može da oseti slani led, koji se smrzava na nižim temperaturama. Interes za razumevanje i praćenje formiranja leda u slanoj vodi raste zbog problema izazvanih ledom slane vode na naftnim platformama i morskoj infrastrukturi. Istraživači rade na uvođenju tehnologije zasnovane na mikrotalasima ili radaru radi rešavanja ovog izazova. 

Pročitajte i:  Prenosna robotska metrologija vođena laserom

 Ugradnjom antene u senzor, rezultati se mogu deliti u realnom vremenu sa operaterom kako bi se rešio problem nakupljanja. Tim proučava kako se mikrotalasna pećnica i antena, koje su se pokazale kao izdržljive i robusne, mogu modifikovati za različite primene, uključujući detekciju leda i vlage. 

Izvor: techbriefs.com

Facebook komentari:
SBB

Tagovi: , , , , , , ,

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *