Data centri 2024

Izmena softvera na letu bespilotne letelice 

Kao general-potpukovnik američke vojske, Erik Vesli je proveo dosta vremena razmišljajući o tome kako da podeli informacije na bojnom polju. Postoje milioni senzora koji prikupljaju podatke u svemiru, na moru i na kopnu, ali propusni opseg je ograničen, bezbednost je problem, a ponekad uređaji nisu napravljeni da razgovaraju jedni sa drugima. 

 Vizija povezivanja svih tih uređaja naziva se operacijama sa više domena, a kada je Vesli otišao u penziju, učinio je svojom ličnom misijom da tu viziju pretvori u stvarnost. Godine 2022. postao je izvršni direktor startapa Parasanti, koji nastoji da vojne uređaje učini sposobnijim kroz softver koji maksimizira njihovu procesorsku snagu i pruža zajednički jezik za sisteme koji su ranije bili nekompatibilni. 

 Nedavno partnerstvo sa Collins Aerospace, RTX biznisom, pokazalo je kako Parasantijev softver može pomoći. Oni su sarađivali kako bi demonstrirali novu sposobnost koja kombinuje dve tehnologije: 

  •  Collinsov RapidEdge Mission Sistem, softver koji timovima bespilotnih letelica (UAV) daje mogućnost da rade zajedno – sposobnost koju Collins naziva „saradnička autonomija“. 
  • Parasantijeva UNITE aplikacija, koja je prvobitno nazvana Lasso i omogućava bespilotnim letelicama da preuzimaju novi softver čak i kada su u spornom okruženju ili izvan dometa njihovog komandnog centra. 
Pročitajte i:  Detekcija leda pomoću mikrotalasnih senzora 

U Collinsovoj laboratoriji RapidEdge Battle Lab u Sidar Rapidsu, Ajova, tim je predstavio simulirani scenario, gde su rasporedili tim bespilotnih letelica iz helikoptera

 Tokom misije, letelice sa posadom su dobijale obaveštajne podatke koji su zahtevali od bespilotnih letelica da promene svoj pristup. Parasantijeva aplikacija je postavila dodatnu bespilotnu letelicu koja je doletela timu i, za nekoliko sekundi, instalirala softver koji im je bio potreban za završetak misije – korak koji je spasio bespilotne letelice da ne moraju da lete nazad do helikoptera radi preuzimanja. 

 To štedi vreme, drži avione sa posadom dalje od opasnosti i, prenoseći podatke što je moguće bliže izvoru, smanjuje rizik da protivnik presretne preuzimanje. 

 Demonstracija je rana priča o uspehu za inicijativu pod nazivom “Powered by Collins” koja je pokrenuta 2023. Collinsov direktor otvorenih inovacija, Džonatan Hartman, pokrenuo ju je kako bi pomogao preduzeću da pronađe mala i srednja preduzeća sa tehnologijama koje se lako mogu integrisati u Collinsov proizvod. 

Pročitajte i:  Zamena lakih oklopnih vozila marinaca

 Colins je odabrao tri kompanije za učešće u njegovom prvom krugu i ponovo otvorio program 2024. fokusiran na ključne oblasti istraživanja, uključujući dizajniranje novih displeja aviona i korišćenje podataka za poboljšanje procena vremena putovanja avionom, operacija i životnog ciklusa proizvoda. 

Izvor: mobilityengineeringtech.com

Facebook komentari:
SBB

Tagovi: , , , ,

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *