Google, Facebook, Twitter i lažni nalozi
Google, Facebook i Twitter i druge tehnološke kompanije moraće da preduzmu mere i da se suprotstave lažnim nalozima na svojim platformama ili ih očekuju velike novčane kazne prema novom Kodeks prakse za dezinformacije EU.
Nova pravila za Big Tech
Evropska komisija će uskoro objaviti ažurirani kodeks o dezinformacijama kao deo borbe protiv lažnih vesti. Uveden 2018. godine, dobrovoljni kodeks će sada postati šema koregulacije a odgovornost će biti podeljena između regulatora i kompanija.
Ažurirani kod će navesti više primera manipulativnog ponašanja kao što su deepfakes i lažni nalozi sa kojima će kompanije morati da se pozabave. Deepfakes su hiperrealistični falsifikati kreirani računarskim tehnikama. Takvi modeli su izazvali uzbunu širom sveta, posebno kada su se koristili u političkom kontekstu.
Takođe, kodeks će biti povezan sa novim strogim pravilima EU poznatim kao Zakon o digitalnim uslugama koji je ranije ove godine dogovorila EU. Takođe, taj zakon ima odeljak o borbi protiv dezinformacija.
To znači da kompanije koje ne ispune svoje obaveze prema kodeksu mogu da se suoče sa kaznama od čak 6 odsto od svog globalnog prometa.
„Tokom proteklih godina, poznate društvene mreže su dozvoljavale da se dezinformacije i strategije destabilizacije šire bez ograničenja čak iako od toga zarađuju. Dezinformacije ne mogu ostati izvor prihoda“, rekao je šef industrije EU Thierry Breton, koji predvodi suzbijanje dezinformacija od strane EU.
„Najbolji protivotrov je da se na jasan način ukine finansiranje. Platforme više ne bi trebalo da dobijaju nijedan euro od širenja dezinformacija. Demonetizacija je kamen temeljac kodeksa prakse protiv dezinformacija“, rekao je Breton.
Izvor: Reuters