Google objavio važnu ekstenziju za Chrome
Google je izdao novu ekstenziju za njihov pretraživač Google Chrome, koja treba da pruži bolji uvid u to kako ciljate oglašivače. Nazvan je Ads Transparency Spotlight, i prikazuje broj učitavanja oglasa na stranici, prisutne oglašivače i kompanije koje se bave oglasnom tehnologijom, kao i lične podatke (demografiju, remarketing, interesovanja, lokaciju, itd).
Deo šire inicijative za pružanje veće kontrole nad podacima
Google je u opisu u prodavnici Google Chrome-a napisao da se Ads Transparency Spotlight koristi kao deo stalne inicijative za pružanje veće kontrole nad podacima, kao i za bolju personalizaciju oglasa. Ova rana verzija prikazuje samo informacije o oglasima koje opslužuje Google, a ne druge oglase trećih strana. Šema je osmišljena da pomogne oglašivačima da otkriju kako da koriste lične podatke korisnika bolje i efikasnije. Nadaju se da će vremenom i ostali prihvatiti ove njihove alate i nove tehnologije.
Svi napori Googlea u ovoj oblasti tiču se poboljšanja transparentnosti oglasa, ali i da se institucije kao što je EU odvrate od daljeg razvijanja GDPR zakona, koji poprilično ograničavaju rad oglašivača. Google pokušava da zameni postojeći sistem oglasa, tako što postepeno ukida kolačiće trećih strana i uvodi novu tehnologiju za blokiranje oglasa koja filtrira loše ponašanje, a istovremeno daje prednost dobrim oglasima. Ako pak niste zadovoljni Google Chrome pretraživačem, onda je Brave druga opcija, koji takođe prikazuje i blokira informacije o praćenju, a omogućava pristup više opcija privatnog pretraživanja.
Izvor: Engadget