Google plaća sve više kako bi svoj pretraživač učinio dominantnim
Kompanija Google trenutno troši sve veće sume novca kako bi svoj pretraživač plasirala na različitim uređajima, te je samo prošle godine platila 7,2 milijarde dolara proizvođačima Apple i Android telefona za takozvane „troškove akvizicije prometa“. Ta suma predstavlja 11% Google-ovih prihoda, što je povećanje u odnosu na 7% koliko je kompanija izdvajala nekoliko godina unazad, a Google-u preti opasnost da u budućnosti plaća još više zbog promene evropskih regulativa.
Apple je tek nedavno Bing zamenio pretraživačem iz Google-a, a u okviru iOS-a 11, tako da će sve više saobraćaja biti preusmereno na ovu kompaniju. I dok Google-ova roditeljska kompanija Alphabet ne objavljuje informacije o tome koliko novca ide kojoj kompaniji, pretpostavlja se da je veći deo od pomenute 7, 2 milijarde dolara otišao upravo Apple-u.
Pretpostavlja se da će angažovanost Google-a na polju hardvera dovesti do toga da se „troškovi akvizicije prometa“ u nekom trenutku smanje, budući da će zahvaljujući tome da njegov hardver polako osvaja procenat po procenat tržišta, Google u budućnosti moći manje da brine o tome koji se pretraživač koristi na iPhone uređajima.
Zanimljivo je da se u odgovoru na pitanje „Koji je pretraživač najbolji za Windows 10?“, a koji Google nudi kao feedback za pitanja koje korisnici najčešće postavljaju, na prvom mestu pojavljuje Google Chrome, za koji se kaže da je najbolji pretraživač u 2017. godini, dok je na drugom Opera, za koju se kaže da je potcenjeni pretraživač koji ima Turbo mode koji odlično radi pri lošim internet konekcijama, a tek na trećem Microsoft Edge, za koji se kaže da nudi potpunu integraciju sa Windows-om 10.
Izvor: phonearena.com