Google podaci otkrivaju šta korisnici zaista žele za Božić
Čini se da je vreme da se počne sa razmišljanjem o novogodišnjim, te božićnim praznicima, a sudeći prema podacima kojima barata Google sa tom aktivnošću se počelo još u avgustu.
Iako će većina korisnika skromno izjaviti da za praznike želi mir, ljubav, te zdravlje, Google tvrdi drugačije, a na osnovu onoga što se pretražuje u duhu prazničnog raspoloženja. Tako su se među prvima na listi našle božićne pijace, te se čini da je veliki broj onih koji žele da posete ovakva mesta, te ojačaju praznično raspoloženje uz pomoć lampica, pravog ili veštačkog snega, te novogodišnjih jelki.
Korisnici su voljni i da uskoče na prvi avion, te odlete do grada koji nudi najbolje sadržaje ovog tipa, a među prvima na listi su Venecija, Zagreb i Berlin, koji su, bar kada su Google podaci u pitanju, preuzeli vođstvo od favorita iz prethodnih godina – Minhena, Briža, Amsterdama i Pariza.
Drugo mesto na listi želja zauzeo je alkohol, te recepti za savršene božićne koktele, a najviše pretraživani brendovi su Baileys, Warninks i Jack Daniels. Google tvrdi da se na prazničnoj karti pića nalaze i vodka, džin, viski i rum, te povećano interesovanje za ove napitke počinje u novembru, i traje sve do Božića. Pored pića tu je, naravno, i hrana, na prvom mestu ćuretina, govedina i šunka, dok piletina uoči praznika nije toliko interesantna.
Na trećem mestu su putovanja, a naročito destinacije koje jačaju Božićni duh, ali i tropski ambijenti koje nude Karibi, Maldivi i Kanarska ostrva, a na četvrtom odeća, koja čini sam vrh liste za prazničnu kupovinu velikog broja korisnika.
Ovi podaci su dragoceni za razvijanje nekog brenda, te je sve više onih kompanija koje se oslanjaju na pretraživačke liste, a kako bi ocenile u kojem smeru bi trebalo da krenu kada su u pitanju usavršavanje brendova i marketing.
Izvor: The Telegraph