Google uklonio 2,3 milijarde neprimerenih reklama
Google je u prošloj godini, upotrebom mašinskog učenja ali i ručnim pregledom, uklonio 2.3 milijarde neprimerenih reklama koje nisu u skladu sa njihovim pravilima upotrebe. Najčešće su u pitanju bile reklame koje su na neki način dovode u zabludu ili iskorišćavaju ranjive grupe korisnika. Međutim, nije se zaustavio samo na tome. Kompanija je proveravala i sajtove na kojima su se takve reklame pojavljivale i ukoliko je utvrdila da su kršila njihovu politiku prikaza, uklanjala ih je iz svoje mreže za prikaz reklama. Takvih stranica je bilo više od 28 miliona. Pored svega toga, reklame se uklonjene i iz 1.5 miliona aplikacija.
Za april je najavljeno i predstavljanje nove politike prikaza reklama (Ad Policy Manager), u kome će vlasnicima sajtova biti data uputstva kako da izbegnu prikazivanje reklama koje nisu u skladu sa Google-ovom politikom.
Google veliku pažnju posvećuje ovom segmentu, jer on donosi najveći profit kompaniji. Samo u prošlom kvartalu, on je doneo 32 milijarde dolara, što čini čak 83% od ukupnog Google-ovog prometa u tom periodu. Veliki deo te zarade ostvaruje se kroz popularne servise kao što su Gmail, YouTube i mašinu za pretragu. Iako aktivno radi na proveri svih reklama, dešava se i da se neželjene reklame nekako „izmigolje“ kroz sve algoritme i da budu prikazane korisnicima.
Ipak, iako brojka od 2.3 milijarde uklonjenih reklama izgleda ogromna, ona je ipak za jednu milijardu manja od reklama koje su uklonjene tokom 2017. godine. Smanjenje broja može da se protumači na dva načina – ili je bilo manje zakupljenih reklama zbog sve veće konkurencije na tom polju, ili je Google napravio efikasniji algoritam za njihovo otkrivanje i uklanjanje. A možda je u pitanju i kombinacija ova dva razloga. Šta je tačan odgovor možemo samo da naslućujemo.
Među kategorijama koje su obuhvaćene za uklanjanje, značajno mesto su činili fišing oglasi kojih je bilo skoro 59 miliona. Ipak, tokom prošle godine fokus je bio na oglasima koji su upotrebljavani da promovišu stranice na kojima je manipulisano demokratskim procesima. Ovo je oblast koja je veoma pažljivo proučavana. Google je naglasio da je prošle godine verifikovao 143.000 reklama namenjenih za teritoriju SAD-a, u kojima je tema bila izbori, ali nije navedeno koliko ih je odbijeno u ovoj kategoriji. Prema novoj politici, ubuduće će biti objavljivani i podaci koliko je bilo takvih oglasa i ko stoji iza njih. Ta politika će biti primenjena ove godine u EU i u Indiji, jer su tu planirani izbori.
Izvor: TechCrunch