Istraživanje otkriva neočekivane omiljene boje telefona korisnika u Srbiji
Prvo ikada sprovedeno istraživanje u Centralnoj Istočnoj Evropi o povezanosti boje i tehnologije otkrilo je neke prilično interesantne detalje. Najavljivanje boje koja će obeležiti 2024. godinu predstavlja važan događaj koji povezuje brojne industrije, od dizajna enterijera do mode, psihologije i tehnologije.
U cilju obeležavanja najave boje koja će obeležiti 2024. godinu i ekskluzivnog partnerstva sa čuvenim Institutom za boje Pantone koji bira ovu boju, Motorola je sprovela istraživanje koje otkriva detalje u vezi sa željama korisnka Centralne Istočne Evrope kada su u pitanju boje i materijali telefona koje najviše žele.
Istraživanje je došlo do veoma interesantnih podataka, poput toga da je bela boja najmanje poželjna prilikom kupovine telefona, a gotovo 47% ispitanih muškaraca izjavilo je da bi rado kupili telefon u Viva Magenta boji.
Ispod smo izdvojili neke od najinteresantnijih otkrića istraživanja koje je sprovedeno na uzorku od 22.200 korisnika u 8 zemalja: Srbiji, Bugarskoj, Poljskoj, Rumuniji, Češkoj Republici, Slovačkoj, Ukrajini i Mađarskoj.
Plava je definitivni favorit
Za 33 odsto ispitanih, plava nije samo boja, već i način da iskažu svoju ličnost. Mlađe žene nalaze se na čelu onih koji su spremni da prihvate različite boje i odvoje se od klasičnog trojstva koje čine crna, plava i zelena boja.
Uprkos promenama u željama korisnika, crna i dalje drži solidnu poziciju. Pripadnici Generacije Z najkonzervativniji su kada je u pitanju boja telefona, i jedina su grupa u kojoj je crna boja birana kao omiljena.
Zelena boja nalazi se na trećem mestu sa 13% odsto glasova ispitanika iz svih starosnih grupa.
Crvena boja nalazi se na solidnom četvrtom mestu sa 10 odsto glasova, dok je ljubičasta boja bila izabrana najviše puta kada su ispitanici dobili mogućnost da sami kažu koje boje bi želeli da njihov telefon bude.
Milenijalci su otvoreniji za nove boje
Impresivnih 82% ispitanih je spremno da začini svoj život dodavanjem telefona u omiljenoj boji, dok su se Milenijalci pokazali kao najspremniji da odbace ustaljene norme i prigrle telefone u boji.
Rezultati pokazuju i da se polako udaljavamo od monohromatske ere i da fokus počinje da se stavlja na personalizovanu tehnologiju.
Crna je i dalje u trendu, ali je druge boje polako sustižu
Crna, večni klasik, pokazala se popularnom kod 42 odsto korisnika koji su izjavili da je poslednji telefon koji su kupili bio crne boje. Ipak, modeli u drugim bojama polako počinju da dobijaju primat, i za njih se u istraživanju odlučilo čak 38% ispitanika.
Ovi rezultati pokazuju da telefoni polako počinju da evoluiraju u perosnalizovana platna za samoizražaj korisnika jer više ne žele samo uređaje koji rade, već one koji su u skladu sa njihovim ličnim stilom i željama.
Metalik boja našla je utočište kod 16% ispitanih, dok bela velikom brzinom gubi svoj status jer je proglašena najmanje poželjnom bojom.
Viva Magenta preuzima svetlost reflektora
Veliki ulazak Viva Magenta boje na tržište telefona kao Pantone boja 2023. godine naišao je na entuzijazam čak 63% ženskih ispitanika i one bi rado kupile telefon u ovoj modernoj nijansi crveno-roze boje.
Rezultati ne pokazuju samo boje koje korisnici vole, već i njihovu spremnost da prihvate trendove i uređaje u smelim bojama.
Malo niži, ali i dalje impresivan broj muških ispitanika, njih 47%, takođe je pokazao spremnost da se odvoji od tradicionalnih boja.
Materijal je podjednako bitan
Gotovo polovina ispitanika (49%) više voli metalne pozadine telefona, dok je plastika izabrana kao druga opcija kod muških ispitanika (18%), dok su ženski ispitanici odabrali elegantnost pozadine od ojačanog stakla (20%).
Pozadina sačinjena od veganske kože pokazala se kao favorit žena starijih od 35 godina.
Gotovo 62% ispitanika izjavilo je da materijal od kog je neki telefon napravljen može da utiče na njihovu odluku o kupovini, dok svega 10 odsto smatra da to nije nešto što bi uzeli u obzir.
Evolucija ličnog izražaja kroz tehnologiju je postala nezaustavljiva. Iako malo iza dominantne crne, druge boje polako dolaze na čelo ove evolucije gde inovacije i individualnost ne poznaju granice.
Ustaljene norme polako blede, a Motorola i Pantone postavili su temelje za pejzaž unutar kog smartfoni nisu samo funkcionalni alati, već postaju i neizostavan deo našeg identiteta.