Kompanije sa najvećim reklamnim budžetima
Jedan od načina prikaza vrednosti kompanije je i koliko novca troši na reklame. Ova vrsta dominacije nije možda vidljiva na prvi pogled, ali definitivno je moćan pokazatelj stabilnosti i tržišnog uticaja. Kompanija AdAge prikuplja podatke o reklamnim budžetima kompanija i sada su objavili konačnu listu za 2017. godinu.
Prvi put na vrh ove liste popeo se Samsung, koji je sa trona „skinuo“ kompaniju Procter & Gamble. Lista se formira na osnovu uloženog novca u reklamu tokom kalendarske godine. Samsung je u toku 2017. godine na reklamne kampanje potrošio čak 11.2 milijarde dolara, dok je P&G za te namene u istom periodu izdvojio „samo“ 10.5 milijardi dolara.
Prihod Samsung-a je 300 milijardi dolara, pa u tom svetlu pomenuta cifra i nije velika – samo 3.7%. Ipak, zbog nekih loših poteza kompanije, pri čemu prvenstveno mislimo na fijasko sa Galaxy Note 7 telefonom, kao i zbog stalne borbe sa Apple-om, apsolutna količina novca uloženog u reklamu povećavala se iz godine u godinu.
Samsung nije jedina tehnološka kompanija koja je povećala svoje reklamno prisustvo. Alibaba, najveća online prodavnica je duplirala iznos namenjen za reklamiranje (2.7 milijardi dolara), kao i Tencent Holdings je skoro duplirao reklamni budžet (2 milijarde dolara). Veliki skok u količini uloženog novca u reklamiranje tokom 2017. godine zabeležen je i kod kompanija Alphabet (povećanje od 32%), Netflix (29%), kao i Amazon (26%). Prema teritorijalnoj podeli, među top 100 kompanija koje su najviše potrošile na marketing najviše je američkih (44), slede japanske (13), nemačke (10) i francuske (9).
Izvor: TechCrunch