Pokloni za geek-a | PC Press

Microsoft je predstavio AI kreiranu demo igru “inspirisanu” Quake 2-om, ali ona je praktično neigriva

Još u februaru, Microsoft je predstavio svoj alat Muse, koji koristi generativnu veštačku inteligenciju za pomoć pri “osmišljavanju gejmpleja”. 

PCPress.rs Image

Veštačka inteligencija menja način na koji se razvijaju video igre

Sada možemo da ga vidimo na delu kroz tehnički demo koji izgleda kao Quake 2, kako bi se prikazalo na koji način Microsoftovi AI alati mogu da “simuliraju interaktivni gejmplej”.

Datalab serveri

Demo se nalazi u okviru Copilot Labs i može se igrati preko veb browsera. Prema navodima iz Q&A dokumenta, on “dinamički generiše sekvence gejmpleja inspirisane klasičnom igrom Quake 2”. 

“Svaki vaš unos pokreće sledeći AI-generisani trenutak u igri, gotovo kao da igrate originalni Quake 2 pokrenut na klasičnom gejming endžinu.”

Da bude jasno – igra se ne pokreće pomoću originalnog id endžina. Umesto toga, Microsoft koristi svoj Human Action Model (WHAM), koji pomoću generativne AI dinamički predviđa sledeću akciju u igri na osnovu analize podataka o igraču. Međutim, rezultati su prilično loši. Iako podseća na Quake 2, vizuelni prikaz (posebno neprijatelji) je zamućen, kontrole kasne, a gejmplej po frejmovima može da izazove glavobolju.

Pročitajte i:  Google Gemini za dom se uvodi u SAD

Microsoft je priznao neka od tih ograničenja, ali najgora je dužina konteksta od samo 0.9 sekundi gejmpleja (što je otprilike 9 frejmova pri 10 frejmova po sekundi). U praksi, to znači da AI ne “pamti” objekte ili raspored nivoa – ako pogledate u pod ili plafon pa se vratite, pogled će biti potpuno drugačiji.

Da li je zanimljivo kao primer onoga što AI trenutno može? Naravno. Da li je igrivo? Jedva. Geoff Keighley je podelio video demoa na društvenim mrežama, što je izazvalo dosta negativnih reakcija.

“Možeš da igraš Quake na digitronu, zašto ovo radiš na najzahtevniji mogući način?” glasi jedan komentar.

“Ne znam šta je ovo, ali nije Quake,” kaže drugi.

Neki su kritikovali i samog Keighleyja zbog toga što je podelio video, podsećajući na njegov govor sa prošlogodišnjeg Game Awards-a o otpuštanjima developera širom industrije. “Ovo deluje potpuno suprotno od onoga što si rekao pre samo četiri meseca o suludim i razornim otkazima u gejming industriji,” glasi jedan od komentara.

Pročitajte i:  Coca-Cola ponovo koristi veštačku inteligenciju za novogodišnju reklamu

Prošle godine, i Google je predstavio sličan alat koji može da generiše igriv 3D svet.

Jasno je da veštačka inteligencija menja način na koji se razvijaju video igre, ali i tokom prošle godine smo videli mnogo ovakvih navodnih “napredaka”.

Izvor: Eurogamer

Facebook komentari:
Tagovi: , ,