Možda metaverzum može spasiti Facebook
Očekuje se da će sledeće nedelje kompanija objaviti veliki rebrend, koji će se fokusirati na njeno širenje u takozvani metaverzum.
Facebook je usred PR noćne more kakvu nije video od skandala Kembridž analitika 2016
To je „genijalan” i „klasičan” potez u svetu strategije brendiranja, koji bi mogao da pomogne Facebooku, rekli su stručnjaci za Insajder, ali na kraju možda neće biti dovoljno da se sačuva reputacija kompanije. U epicentru nedavnih PR nevolja Facebooka je serija procurelih dokumenata koje je Wall Street Journalu dala uzbunjivačica Frensis Haugen. Interni dokumenti navodno pokazuju da je Facebook znao da šteti ljudima, posebno tinejdžerima, i znao je to pre mnogo godina. Dokumenti potencijalno daju zakonodavcima dosta municije za više regulative o tehnološkom gigantu.
U nedeljama nakon toga, Facebook je sve više naglašavao svoj fokus na metaverzum, što je dobrodošla distrakcija za kompaniju. Reč „metaverzum“ je termin pozajmljen iz naučne fantastike i odnosi se na buduću verziju interneta kojoj ljudi pristupaju koristeći VR i AR tehnologiju, a ne laptopove i telefone. Izvršni direktor Mark Zuckerberg je prvi put javno objavio u julu da želi da Facebook na kraju postane „metaverzalna kompanija“. Kompanija pokušava da „skrene razgovor sa njihovih trenutnih problema na metaverzum, koji je uzbudljiv i futuristički“, rekla je za Insajder En Olderog, viši partner konsultantske firme Vivaldi sa 20 godina iskustva u strategiji brenda.
I zaista, niko ne razume metaverzum, što je „takođe briljantan potez“. Kompanija će se i dalje suočavati sa problemima, ali će Facebook sigurno preživeti s obzirom na svoje resurse, političku pamet i moć lobiranja, rekao je za Insajder Erik Šifer, izvršni direktor privatne investicione kompanije The Patriarch Organization. Šteta za ugled nije jedina stvar o kojoj Facebook mora da brine. Dokumenti koji su procureli iz Facebooka otkrili su da kompanija smatra svoju popularnost među decomi tinejdžerima ključnim za opstanak u konkurenciji rivala poput TikToka. Stručnjaci nisu sigurni da li će Facebook ikada isporučiti metaverzum koji je obećao, ali smatraju da ideja ima veliki potencijal ako kompanija želi da uhvati dečiju pažnju kroz virtuelnu stvarnost i iskustvo nalik igrama. Opasnost bi, međutim, mogla proizaći iz metaverzume koja omogućava Facebooku da direktno utiče na dečji život jer je prostor mnogo dublji.
Izvor: Businessinsider