Popularna blok igra „Minecraft“ kaže ne NFT-u i blokčejnu
Mojang Studios objavio je 20. jula da NFT i drugi blokčejn proizvodi neće biti podržani od strane studija ili dozvoljeni u igri.
NFT se ne uklapa u vrednosti koje igra podržava i promoviše
Kao oblik blockchain tehnologije, NFT ili jedinstvni i nezamenljivi (non-fungible) token je u osnovi jedinstvena priznanica povezana sa blokčejnom za bilo koje digitalno sredstvo — kao što je video, ilustracija, model karaktera u video igrici ili bilo šta drugo čemu možete pristupiti kompjuter — koji potvrđuje da je vlasnik jedini pravi vlasnik sredstva. Na primer, ako je igrač „Minecrafta“ imao NFT za pijuk koji liči na svetlosni mač, taj igrač može tvrditi da je legalni vlasnik originalnog oruđa. U svom saopštenju, Mojang je objasnio da su NFT-ovi u suprotnosti sa vrednostima saradnje u igri jer virtuelna imovina po svojoj prirodi predstavlja izuzetno retke kolekcionarske predmete. „NFT-ovi ne uključuju svu našu zajednicu i stvaraju scenario onih koji imaju i nemaju“, navodi se u saopštenju.
Mojang je takođe rekao da bi način razmišljanja koji bi NFT uveo u „Minecraft“ ukaljao dugotrajno uživanje igrača u igri. Kompanija je izrazila zabrinutost da će igrači provoditi više vremena procenjujući vrednosti NFT-a i pokušavajući da zarade preko „Minecrafta“ umesto igranja same igre.
U izjavi su navedeni drugi problemi koje je Mojang imao sa NFT-ovima u vezi sa kontrolom kvaliteta, slučajevima prevare i NFT-ovima koji se prodaju po veštački naduvanim vrednostima. Međutim, zabrana NFT je bila uslovna; Mojang je rekao da će obratiti „veliku pažnju“ na to kako se tehnologija razvija. „Da bi se osiguralo da igrači Minecraft-a imaju bezbedno i inkluzivno iskustvo, blockchain tehnologijama nije dozvoljeno da budu integrisane u naše Minecraft klijentske i serverske aplikacije, niti se mogu koristiti za kreiranje NFT-ova povezanih sa bilo kojim sadržajem u igri, uključujući svetove, skinove, persona stavke ili druge modifikacije“, stoji u saopštenju.
„Trenutno nemamo planove za implementaciju blockchain tehnologije u Minecraft”. Ovo je hrabar stav, posebno za naslov koji je apsurdno popularan i podložan modifikaciji kao što je „Minecraft“. Decenijom stara sandbox igra prodata je u neverovatnih 238 miliona primeraka prema Statista-i, čime je „Minecraft“ najprodavanija video igra svih vremena. Privlačnost je očigledna: „Minecraft“ je jednostavan, lak za pokretanje i izuzetno fleksibilan. Igrači su koristili „Minecraft“ da naprave Hari Poter igru u rekreaciji Hogvortsa 1:1, stvorili su izmišljenu kultnu komunu posvećenu strimeru MoonMoon i čak napravili CPU koji radi. O platformi za igre „Roblox“ se govori u istom dahu kao i o „Minecraftu“ zbog prilagodljivosti i popularnosti oba naslova među mlađim igračima. Korporacija Roblox tek treba da podrži NFT. Prema nedavnoj studiji, više od 2,2 milijarde dolara prikupile su privatne blokčejn i NFT kompanije za igre u prvoj polovini 2022. godine, što odražava talas interesovanja među investitorima u industriji video igara. Ali NFT-ove su takođe skeptično primili mnogi programeri. Prema Bloombergu, Ubisoftov ulaz na NFT tržište kritikovali su njegovi zaposleni. Suosnivač Frost Giant Studios Tim Morten je u intervjuu za Vired opisao igre blokčejn igranja za zaradu kao „opasno bliske piramidalnoj šemi“.
Izvor: Washingtonpost