Projekat Apple Car i dalje postoji?
Apple Car bi mogao da se pojavi 2028. godine sa smanjenom autonomijom.
Projekat Titan
Projekat Titan, star deset godina, navodno je prošao kroz brojne iteracije. Apple je navodno smanjio svoje ambicije u automobilskom sektoru, barem za sada. Prema izveštajima, Mark-a Gurman-a iz Bloomberg-a, desetogodišnji projekat kompanije prebacio sa planiranja potpuno autonomnog vozila na električno vozilo slično Teslinom. Predviđa se da će “Apple Car” pojaviti najranije 2028. godine. To je otprilike dve godine nakon poslednjeg prijavljenog ciljnog datuma koji je kompanija navela.
Autonomne funkcije vozila navodno su smanjene sa nivoa 5 sistema (potpuna automatizacija) na nivo 4 sistema (potpuna automatizacija u određenim okolnostima). Sada se čak pominje i na nivo 2+ (delimična automatizacija). To bi značilo da će vozilo pružiti ograničene mogućnosti samoupravljanja poput centriranja u traci i podrške za kočenje/ubrzanje. Naravno, uz zahtev da vozač potpuno obraća pažnju.
Teslin Autopilot se klasifikuje kao nivo 2. Nivo 2+ nije zvanična oznaka, ali se ponekad neformalno koristi da opiše napredniju verziju nivoa 2.
Ono što je Apple nekada zamislio kao vozilo bez volana ili pedala i možda sa daljinskim komandnim centrom spremnim da preuzme kontrolu za vozača sada izgleda više kao ulazak na tržište slično Teslinom. Prema izveštaju Bloomberg-a, navodi da Apple interno gleda na smanjenje projekta kao “ključni trenutak”.
Navodno, ljudi upoznati sa planovima Apple-a veruju da isporuka Apple Car-a sa smanjenim očekivanjima može da napravi ili razbije ceo projekat. “Ili će kompanija konačno moći da isporuči ovaj proizvod sa smanjenim očekivanjima ili će visoki rukovodioci možda ozbiljno razmotriti postojanje projekta“, naveo je Gurman.
Autonomni sistem nivoa 4
Navodno, Apple se konsultovao sa potencijalnim proizvođačkim partnerima u Evropi u vezi sa ažuriranom strategijom. Bloomberg navodi da kompanija i dalje želi da ponuditi autonomni sistem nivoa 4 u nekom trenutku, iako je njegov debi usmeren ka nečemu skromnijem.
Bloomberg opisuje sastanke koji su prethodili odluci Apple-a kao “uznemirujuće”, uključujući CEO-a, Tim-a Cook-a, odbor Apple-a i rukovodioca projekta Kevina Lyncha. Kevin je preuzeo vođstvo nakon što je bivši rukovodioc Doug Field napustio kompaniju 2021. godine. Field je bivši šef inženjeringa u Tesli i sada vodi odeljenje za električna vozila u Fordu. Navodno, odbor je tokom cele 2023. godine pritiskao rukovodstvo u vezi sa planovima za automobil.
Nakon što su snažno započeli, autonomna vozila nisu imala sjajnu 2023. godinu. Cruise, robotaksi divizija GM-a, otpustila je 24 odsto radne snage u decembru. To se dogodilo nakon što je jedno od vozila kompanije zakačilo i povuklo pešaka koji je bio udaren od strane drugog automobila. Reakcija je bila brza, jer je kalifornijski DMV obustavio dozvole za vožnju bez vozača Cruise-a zbog problema sa bezbednošću. Sa druge strane, čini se da kompaniji Waymo dobro ide. Međutim, standardi vlade su nepredvidivi faktor u ovom poslu, i možda je Apple video da stvari idu u pravcu koji zahteva oprez.
Apple-ov Project Titan bio je predmet glasina barem od sredine 2010-ih. Kompanija je potrošila stotine miliona dolara na inicijativu. Radila je na “pogonskim sistemima, hardveru i softveru za samovođenje, unutrašnjosti i spoljašnjosti automobila i drugim ključnim komponentama”. Obzirom na to koliko su se puta promenili detalji ovog skupog projekta, nećemo se iznenaditi ako se to opet dogodi.
Izvor: Engadget