Unity menja pravila naplate nakon burnih reakcija
Unity je u petak najavio značajne ustupke u pogledu cena za nove programere igara. Nakon što je pre 10 dana uvela široko prezirane promene, uključujući naknadu po instalaciji za koju su mnogi programeri rekli da bi mogla da im ugrozi ceo posao, kompanija je danas uvela backback koji omekšava neke od oštrijih predloge nove politike.
Unity ipak shvatio da je pogrešio sa novom politikom naplate
Možda najvažnije, korisnici na Unity Personal planu više neće podleći Unity Runtime Fee. Ova široko zanemarena naknada bi primorala manje programere da plate svaki put kada je njihova igra instalirana (uključujući ponovne instalacije od istog korisnika). Prema revidiranoj politici, korisnici Unity Personal mogu da zarade do 200.000 dolara bez promene planova — što je više od prethodnih 100.000 dolara. Pored toga, kompanija se odriče zahteva da uključi početni ekran „Made vith Unity“.
U međuvremenu, programeri na Unity Pro i Enterprise planovima neće morati da brinu o Unity Runtime Fee sve dok ne nadograde na sledeću LTS (dugoročnu podršku) verziju engine-a koji se isporučuje 2024. godine. Sve trenutne igre ili projekti u razvoju zasnovani na verzije Unity starije od te neće biti naplaćene. Takođe se odnosi samo na one koji pređu na predstojeću verziju. „Pobrinućemo se da ostanete na uslovima koji važe za verziju Unity editora koju koristite – sve dok nastavite da koristite tu verziju“, napisao je danas vođa Unity Create-a Mark Viten.
Programeri na Unity Pro ili Enterprise planovima koji se kvalifikuju za Unity Runtime Fee će platiti ili smanjenje od 2,5% svog prihoda ili „izračunati iznos na osnovu broja novih ljudi koji se angažuju u vašoj igri svakog meseca“. Veb stranica sa rezimeom naknade to pojašnjava kao „početne angažmane“, što zvuči kao da poništava prethodnu metodu koja bi naplatila programerima dva puta ako bi ista osoba deinstalirala i ponovo instalirala svoju igru (ili je preuzela na novi uređaj). Pored toga, Unity je pojasnio da će programeri sami prijaviti brojeve koji određuju naknadu i da će uvek plaćati manji iznos od ta dva, umanjujući zabrinutost u vezi sa potencijalom praćenja i zloupotrebe.
Unity je takođe rekao da nijedna igra sa manje od milion dolara prihoda u prethodnih 12 meseci neće platiti naknadu.
Viten je zvučao pomirljivim tonom dok kompanija vrši kontrolu štete nad svojim oštro osuđenim planovima. „Želim da počnem jednostavno sa ovim: žao mi je“, napisao je. „Trebalo je da razgovaramo sa više vas i trebalo je da uključimo više vaših povratnih informacija pre nego što objavimo našu novu politiku naknade za vreme rada. Naš cilj sa ovom politikom je da obezbedimo da možemo da nastavimo da vas podržavamo danas i sutra i da nastavimo da duboko ulažemo u naš engine za igre. Vi ste ono što čini Jedinstvo velikim, i znamo da moramo da slušamo i naporno radimo da bismo zaslužili vaše poverenje. Čuli smo vašu zabrinutost i unosimo promene u politiku koju smo najavili da bismo ih rešili.”
Izvor: Engadget