Aeronautička tehnologiju baterija za EV 

Kompanija za skladištenje naprednih materijala i energije Nanoramic Laboratories je u ranim fazama 30-mesečnog projekta za razvoj jeftine/brzo punjene Li-jonske baterije za električna vozila koristeći svoju tehnologiju koja je na čekanju za patent. Kompanija očekuje da testira tehnologiju, nazvanu “Neocarbonix at the Core”, u vozilu 2024. „Ovo će pokazati mogućnosti brzog punjenja, kao i prošireni domet vozila koristeći naše baterijske ćelije integrisane u paket“, rekao je Nicolo Brambilla, tehnički direktor za Nanoramic sa sedištem u Bostonu. 

Razvojni projekat vredan 3,6 miliona dolara finansiraju 50/50 Nanoramic i Konzorcijum za napredne baterije Sjedinjenih Država (USABC), tehnološka saradnja koja uključuje Ford, General Motors i Stellantis. Ovo je drugi Nanoramic-ov ugovor sa USABC-om, napomenuo je Brambilla, a prvi je tehnološka procena hemije i strukture Neokarbonix ćelija. Trenutni ugovor ima za cilj da pokaže kako Neocarbonix može da obezbedi velike ćelije baterija sa poboljšanom gustinom energije, troškovima i vremenom punjenja. „Ovo je veliki korak na putu tehnologije ka komercijalizaciji“, rekao je Brambila. 

 Pre nego što se fokusirao na EV aplikacije, Nanoramic je pokazao kako super-kondenzatori mogu da koriste Neocarbonix 100% ugljenične elektrode. „Ovom tehnologijom omogućavamo niske radne temperature [-55C], koje su veoma korisne za primene u vazduhoplovstvu“, objasnio je Brambilla. Transfer tehnologije se odvija u automobilskoj industriji, a ključni aspekti Neocarbonix-a, uključujući proizvodni proces, ostaju isti, kaže Bramilla. 

Pročitajte i:  Jaguar Land Rover koristi Čeri platformu

U poređenju sa tradicionalnim Li-jonskim baterijama, Neocarbonix u jezgru je jedinstven. Ne koristi NMP (N-metil-2-pirolidon) rastvarač ili PVDF (poliviniliden fluorid) veziva u katodama, rekao je Brambilla. Umesto toga, koristi 3D nanoskopsku strukturu vezivanja ugljenika da formira kohezioni sloj. „Ista tehnologija se takođe primenjuje na silicijumske dominantne anode, gde je ova ugljenikova kompozitna struktura idealna za ciklus silicijumskih čestica“, primetio je on. 

Nanoramic-ova tehnologija ima nekoliko patenata na čekanju koji se odnose na različite predmete, uključujući katodu, anodu, elektrolit i ćeliju. Brambilla ističe da kada je Neocarbonix u dizajnu dominantne silikonske anode uparen sa katodama bez PVDF-a visoke provodljivosti, rezultat su brže performanse punjenja od drugih Li-jonskih tipova. Kompanija tvrdi da može postići stanje napunjenosti od 80% za manje od 15 minuta u ćelijama sa gustinom energije većom od 900 vat-časova po litru. 

 Smanjenje troškova je bio još jedan razvojni cilj. „Koristimo gotove silikonske materijale koji su jeftini, što nam omogućava da obezbedimo prednost u troškovima do 27 dolara po kilovat satu“, rekao je Brambilla.   Misija USABC-a je fokusirana na olakšavanje komercijalizacije tehnologija za skladištenje elektrohemijske energije (EES) za EV aplikacije sledeće generacije. Od početka trenutnog sporazuma o saradnji sa Ministarstvom energetike SAD, USABC je upravljao sa 40 naprednih EES programa, uključujući jeftine/brzo punjive baterija za EV aplikacije, i razvoj naprednih mikroporoznih separatora za Li-jonske baterije. Trenutno je aktivno dvanaest od tih 40 programa. 

Pročitajte i:  Kineska prodaja električnih vozila opala u januaru

Izvor: techbriefs.com

Facebook komentari:
SBB

Tagovi: , , , , , , , ,