AI alatka protiv influenser prevara
Eksperti procenjuju da bi influenser marketinška industrija do 2020. mogla da vredi između pet i deset milijardi dolara, ali istraživanja ukazuju i na to da čak 24% influensera manipuliše rezultatima kampanja, te kompanijama tako nanosi velike gubitke.
Naime, neki influenseri, koji jedan post naplaćuju i do hiljadu dolara, angažuju farme botova koji im generišu lažne preglede sponzorisanih sadržaja, pa za samo dva dolara može da se dobije čak hiljadu lajkova, komentara i deljenja. To znači da kompanije koje plaćaju hiljadu dolara po postu, gube čak 960 od te sume. Ovakve prevare postale su popularne nakon digitalizacije influenser marketinga, te su popularne internet ličnosti lažne lajkove počele da kupuju na veliko, preko softvera koji su kreirani tako da automatski lajkuju i dele postove onih koji su tu uslugu platili.
Drugi način za dobijanje željenih lajkova je priključivanje online zajednicama u okviru kojih se obavlja razmena, te korisnik koji lajkuje 250 postova drugih korisnika dobije 250 lajkova za sadržaje koje plasira. Tu su i „lažni pratioci“, ali njih nije teško prepoznati ako se uporedi aktivnost na profilu sa brojem pratilaca. Kompanije zbog ovakvih prevara gube milione dolara, budući da ulažu u marketinške kampanje koje na kraju i ne stignu do pravih korisnika, a sve do sada tome nije moglo da se stane na put.
Like-Wise, alatka koja je lansirana u januaru, mogla bi bitno da utiče na ovu situaciju, budući da se radi o prvom programu koji je osnažen veštačkom inteligencijom, te programiran da prati aktivnosti na profilima influensera, i da prepoznaje prevare. Tako će brendovi dobiti mogućnost da proveravaju da li informacije o njihovim proizvodima stižu do realnih korisnika, ili sav novac ide na bot aktivnosti.
Izvor: Entrepreneur