CTAM: 3D, ali kada?
Do kraja ove godine, više od 50 britanskih elektronskih medija i PayTV operatera ponudiće domaćinstvima 3D stereoskopske programe, kaže se u izveštaju kompanije IMS Research koja je istraživala dinamiku uvođenja ove tehnologije u Velikoj Britaniji.
“Iako trenutno postoji samo mali broj odabranih operatera i mreža koje imaju resurse za kreiranje i prenos 3D sadržaja, većina operatera razmišlja kako da unapredi svoje premium servise (servise za najzahtevnije korisnike), što u velikoj meri uključuje i ponudu 3D sadržaja.” kaže Anna Hunt, autor istraživanja i glavni analitičar kompanije IMS Research. Zaista, 75% kompanija obuhvaćenih istraživanjima IMS-a planira testiranje i ponudu 3D Video & Gaming sadržaja tokom sledećih 18 meseci, a oko 20% od njih u ponudi već ima ponudu 3D sadržaja u ograničenom obimu.
“Povećanje kupovine 3D TV uređaja bi svakako ubrzalo i investicije u proizvodnju 3D sadržaja” nastavlja Hantova. “Usporen prodor 3D displeja u domove korisnika je glavni razlog oklevanja producenata, a priličnu smetnju predstavlja i još uvek nerešena standardizacija 3D formata.”
Statistike pokazuju da će do kraja 2014. godine oko 9% domaćinstava u svetu imaće 3D TV set. Očekuje se da će ovaj procenat u Sjedinjenim Državama biti znatno veći – oko 40%.
CTAM (Cable and Telecommunications Association for Marketing)