EU bez zabrane za čipove i vozila iz Kine
U 2024. su se pojačale trgovinske tenzije između Kine i EU. Evropska komisija je 10. aprila ažurirala svoj izveštaj o narušavajućim ekonomskim praksama u Kini, proširivši se na nove industrije kao što su telekomunikaciona oprema, poluprovodnici, železnica, obnovljiva energija i električna vozila.

Prema izveštaju Commercial Timesa, uprkos snažnim protestima Kine, ažurirani izveštaj Evropske unije ukazuje na to da su proizvođači iz EU možda podneli žalbe protiv zabrane uvoza kineskih proizvođača čipova i čiste tehnologije.
T Ranije je nova uredba EU o „stranim subvencijama“ stupila na snagu u julu 2023, nakon čega je usledila najava u oktobru iste godine da se pokrene istraga o zabrani uvoza kineskih električnih vozila. Uprkos eskalaciji tenzija u trgovinskim odnosima Kine i EU, kada je kineski ministar trgovine Wang Wentao posetio Evropu 7. aprila, rečeno je da je jedan od njegovih glavnih zadataka stabilizacija odnosa Kine i EU, održavanje dijaloga o trgovinskim sporovima i otvaranje puta za predsednika Kine. Planirana poseta Si Đinpinga Francuskoj početkom maja.
S druge strane, nemački kancelar Olaf Šolc trebalo bi da predvodi delegaciju u Kinu 13. aprila, sa najvišim rukovodiocima nemačkih kompanija kao što su BMW i Mercedes-Benz.
Prema nedavnom izveštaju Rojtersa, uprkos padu uvoza iz Kine od skoro jedne petine između 2022. i 2023. godine, Nemačka održava veliku zavisnost od Kine za kategorije kao što su hemikalije, računari i solarne ćelije. „Jasno strukturalno smanjenje rizika“ je navodno još očigledno.
Izvor: autotech.news