EU bez zabrane za čipove i vozila iz Kine
U 2024. su se pojačale trgovinske tenzije između Kine i EU. Evropska komisija je 10. aprila ažurirala svoj izveštaj o narušavajućim ekonomskim praksama u Kini, proširivši se na nove industrije kao što su telekomunikaciona oprema, poluprovodnici, železnica, obnovljiva energija i električna vozila.
![PCPress.rs Image](https://i0.wp.com/pcpress.rs/wp-content/uploads/2024/04/kineska-ev.png?resize=800%2C450&ssl=1)
Prema izveštaju Commercial Timesa, uprkos snažnim protestima Kine, ažurirani izveštaj Evropske unije ukazuje na to da su proizvođači iz EU možda podneli žalbe protiv zabrane uvoza kineskih proizvođača čipova i čiste tehnologije.
T Ranije je nova uredba EU o „stranim subvencijama“ stupila na snagu u julu 2023, nakon čega je usledila najava u oktobru iste godine da se pokrene istraga o zabrani uvoza kineskih električnih vozila. Uprkos eskalaciji tenzija u trgovinskim odnosima Kine i EU, kada je kineski ministar trgovine Wang Wentao posetio Evropu 7. aprila, rečeno je da je jedan od njegovih glavnih zadataka stabilizacija odnosa Kine i EU, održavanje dijaloga o trgovinskim sporovima i otvaranje puta za predsednika Kine. Planirana poseta Si Đinpinga Francuskoj početkom maja.
S druge strane, nemački kancelar Olaf Šolc trebalo bi da predvodi delegaciju u Kinu 13. aprila, sa najvišim rukovodiocima nemačkih kompanija kao što su BMW i Mercedes-Benz.
Prema nedavnom izveštaju Rojtersa, uprkos padu uvoza iz Kine od skoro jedne petine između 2022. i 2023. godine, Nemačka održava veliku zavisnost od Kine za kategorije kao što su hemikalije, računari i solarne ćelije. „Jasno strukturalno smanjenje rizika“ je navodno još očigledno.
Izvor: autotech.news