Top50 2024

Excel grafikoni koji prezentuju hijerarhije

Kada radite sa hijerarhijski urađenim podacima, npr. želite da izvršite analizu prodaje prema proizvođaču i brendu, možete ih predstaviti pomoću tradicionalnih grafikona ali postoje neki koji to postižu na puno bolji način. Upoznajte grafikone Treemap i Sunburst!

Hajde da najpre izradimo jedan Treemap grafikon. Podaci o serijama podataka- hijerarhijama treba da budu u kolonama koje se nalaze jedna pored druge. Treća kolona treba da poseduje agregirane podatke (najčešće sume) u skladu sa oba uslova. Npr. krenimo od tabele sa nazivima proizvođača i robnih marki, a zatim izračunajmo promet kao sumu svih iznosa za zadatog proizvođača i robnu marku.

Selektujte sve podatke u tabeli. Izaberite Insert ribon, a zatim opciju Recommended Charts. Kliknite na karticu All Charts pa izaberite Treemap. Nakon što dodamo naslov i pomerimo legendu na dno grafikona dobićemo jedan solidan Treeemap grafikon.

PCPress.rs Image

Grafikon se sastoji iz mnoštva pravougaonika koji prikazuju udeo u ukupnoj prodaji. Pravougaonici za nadređenu hijerarhiju- proizvođača, prikazani su istom bojom. U okviru njih se nalazi udeo zastupljenosti robnih marki. Na taj način možemo da uočimo koliko je svaka robna marka doprinela prodaji, a koliki je udeo prodaje za sve artikle jednog proizvođača.

Pročitajte i:  Power Query: uvod u transformaciju podataka

Ponovimo postupak radi prikaza Sunburst grafikona. Selektujte sve podatke u tabeli te izaberite Insert ribon, opciju Recommended Charts… U okviru kartice All Charts izaberite Sunburst. Nakon što se pojavi grafikon, povećajte ga… dodajte naslov i legendu…

PCPress.rs Image

Sunburst prikazuje udeo hijerarhija od centra ka periferiji. Proizvođači su, kao u prethodnom slučaju, prikazani istom bojom. Što je veći udeo robne marke u prodaji to je ona bliža centru, a što je manji ona je prikazana dalje od centra. Na ovaj način, u skladu sa hijerarhijskim prikazom, možete da uočite trendove u prodaji.

Facebook komentari:
Računari i Galaksija
Tagovi: , , , , , , , , , , , , , , , , , ,