Google dodaje sve više AI elemenata u svojim pretragama
Google je u četvrtak predstavio dugačku listu promena, uključujući AI-organizovane rezultate pretrage, ažuriranja za Google Lens (uključujući video i glasovne funkcije) i postavljanje linkova i oglasa unutar AI pregleda.
AI-organizovani rezultati pretrage i novi Google Lens funkcije
AI-organizovani rezultati pretrage su smer u kojem će Google verovatno ići na duže staze, ali početna primena je uskog opsega. Počevši sa receptima i inspiracijom za obroke, Google-ov AI će kreirati „celokupno iskustvo na stranici“ koje uključuje relevantne rezultate na osnovu vaše pretrage. Kompanija kaže da će ove AI-stranice sadržati „perspektive sa celog interneta“, kao što su članci, video zapisi i forumi.
AI pregledi, koji su delovi AI-generisanih informacija iznad rezultata pretrage, dobijaju dodatna poboljšanja. Google uvodi novi dizajn sa više „istaknutih linkova ka podržanim veb stranicama“ unutar sekcije. Kompanija navodi da su njihova testiranja pokazala da je ovaj dizajn povećao saobraćaj ka podržanim sajtovima na koje vodi.
Takođe, oglasi dolaze u AI preglede — neizbežan ishod. Kompanija kaže da ih uvodi u SAD-u, pa nemojte biti iznenađeni ako ih uskoro vidite.
Circle to Search dobija mogućnosti slične aplikaciji Shazam. Ova funkcija će sada odmah pretraživati pesme koje čujete, bez potrebe da menjate aplikacije. Google je takođe napomenuo da je Circle to Search sada dostupan na preko 150 miliona Android uređaja, jer se njegova dostupnost i sposobnosti proširuju od lansiranja u januaru.
Google Lens, vizuelna funkcija pretrage za mobilne uređaje koja postoji već sedam godina, takođe dobija unapređenja. Sada može da pretražuje putem videa i glasa, omogućavajući vam da postavljate „složena pitanja o pokretnim slikama“. Kompanija daje primer kada vidite ribe u akvarijumu i koristite Lens da naglas pitate: „Zašto plivaju zajedno?“ Prema Google-u, AI će koristiti video zapis i vaš glasovni zapis da identifikuje vrstu i objasni zašto se okupljaju.
Na sličan način, sada možete postavljati pitanja Google Lens-u svojim glasom dok slikate. „Samo usmerite kameru, držite dugme okidača i pitajte šta god vam je na umu — isto kao da biste pokazali nešto prijatelju i pitali ga o tome,“ piše kompanija.
Google Lens unapređuje i funkcije za kupovinu. Kompanija opisuje unapređenu vizuelnu pretragu proizvoda kao „dramatično korisniju“ od prethodne verzije. AI rezultati će sada uključivati bitne informacije o pretraženom proizvodu, uključujući recenzije, cene kod različitih prodavaca i gde ga možete kupiti.
Sve mogućnosti Google Lens-a su sada dostupne, iako neke zahtevaju opt-in. Video pretrage su dostupne globalno za korisnike Search Labs-a; možete ih pronaći u eksperimentu „AI pregledi i više“. Glasovni unos za Lens sada je dostupan za korisnike na engleskom jeziku u Google aplikaciji na Android i iOS uređajima. Konačno, unapređena kupovina sa Lens-om počinje da se uvodi ove nedelje.
Izvor: Engadget