Microsoft CRM na vrhu
Novi trendovi i aktivno pomeranje tržišta uvek dovedu do toga da se neko od izazivača izdvoji i s trona skine neprikosnovenog lidera. Prethodne godine upravo to se desilo na polju CRM rešenja za velike poslovne sisteme – Microsoft je preuzeo prvo mesto od neprikosnovenog Salesforce.com.
Izveštaji kompanije Gartner pokazuju da je tržište CRM softvera sve veće. Rast je prošle godine bio 13,3 odsto, što se u dobroj meri oslanja na činjenicu da cloud snažno približava CRM rešenja manjim preduzećima gde se budžeti za nabavku, prilagođenje i održavanje softvera ne mere stotinama hiljada, pa čak i milionima dolara. Prethodne godine gotovo polovina zarade, nešto manje od 11 milijardi dolara, poticala je od „CRM‑a u oblaku“. Isti izvor navodi da se, prema anketi koju je sproveo među enterprise korisnicima, najbolje snašao Microsoft i time posle dugog niza godina preuzeo lidersku poziciju od do sada neprikosnovenog Salesforce.com. Dok su reputacija u pogledu funkcionalnosti, poverenja u viziju proizvođača i samo zadovoljstvo korisnika kod ova dva CRM rešenja na približno istom nivou, u korist Microsoft Dynamics CRM‑a prevagnuo je bolji skor za troškove eksploatacije softvera u periodu od pet godina.
Softver kao usluga
Glavna smernica u razvoju Microsoft Dynamics CRM‑a jeste snažno pomeranje ka rešenjima koja nisu instalirana kod samog korisnika, već se izvršavaju po konceptu „softver kao usluga“ (SaaS). Microsoft ovu politiku snažno promoviše na svim poljima – setimo se samo Office‑ a365 – a u Dynamics familiji proizvoda upravo je CRM glavni faktor. Ta strategija je razlog što su se najnovija poboljšanja integrisana u Dynamics CRM 2015 Update 1 prvo pojavila za online verziju, dok će do kraja godine ista unapređenja biti dostupna i korisnicima koji imaju softver na svojoj lokaciji.
Prva novost koju ćete odmah uočiti jeste unapređeni korisnički interfejs s novom trakom za navigaciju. Insistiralo se na tome da se do svake opcije u softveru stigne sa što manje klikova mišem i sa što manje okretanja točkića za skrolovanje. Novitet je i taster na ekranu koji vas vodi do liste nedavno pregledanih zapisa, pregleda, pa čak i do dashboard‑a. Veoma koristan dodatak, pošto korisnici softvera veliki deo vremena provedu u ponovnom traganju za informacijama koje su nedavno tražili i pregledali.
I ostali noviteti tiču se bržeg pristupa informacijama, a izdvajaju se bolja pretraga elektronske pošte, kontekstno senzitivan meni koji se dobija desnim klikom miša na kompleksnim formama, unapređena aplikacija koja se integriše u Outlook. Microsoft Dynamics CRM Online Update 1 donosi i nekoliko poboljšanja koja se ne vide, ali i te kako utiču na povećanje produktivnosti. Analitičarima će se svideti mogućnost bolje integracije Excel Online i CRM Online proizvoda. Tu su i potpuno redizajniran izvoz u Excel i konektor za PowerQuery. I bezbednost je unapređena, a sve u cilju da se što bolje odgovori zahtevima korisnika čiji zaposleni koriste sopstvene pametne telefone, tablete ili računare za obavljanje posla.
Društvene mreže i CRM
Na kraju, napomenimo da je paleta Dynamics proizvoda proširena s dva nova koja su u tesnoj vezi sa CRM‑om. Dynamics Social Engagement nastao je direktno iz CRM‑ovih opcija Social Listening i Social Analytics, i služi za što bolje iskorišćenje mogućnosti društvenih mreža. Drugi je Dynamics Marketing i njega Microsoft predstavlja kao kompletno rešenje za obavljanje ove vrste poslova.
Jovan Ivanović
Extreme, extreme.rs
(Objavljeno u Časopisu PC#224)