Može li Apple da prestigne Huawei u Kini?
Apple je ponudio najnoviju verziju svog jeftinog telefona za pretprodaju na ključnim tržištima kako bi privukao kupce koji su osetljivi na cene kao što su Kina i Indija.

Novi iPhone 16e, košta 599 dolara i opremljen je veštačkom inteligencijom, pojavio se iste nedelje kada je Huawei predstavio trostruki telefon u inostranstvu. Apple iPhone 16 širom sveta košta oko 799 dolara.
Analitičari ukazuju da strategija određivanja cena u srednjem opsegu je deo Appleovog napora da pojača svoje prisustvo na nižim tržištima.
Apple u Kini uspeo da se vrati nakon udara američkih sankcija od 2019. godine. Apple je imao 15% udela u tehnološkom tržištu dok je Huawei imao 16% tokom prošle godine. Tokom 2023. godine Apple je u Kini imao 19 % tržišta a Huawei je imao 12%.
Ovi podaci pokazuju da je Huawei uspeo da prestigne Apple na svom tržištu koje Apple ne želi da preda. Jedan od najvećih uticaja na ovu promenu dinamike jeste bila cena i uslovi kupovine. Apple upravo pokušava putem cene da ponovo osvoji kinesko tržište.
Izvor: cnn.com