Napster je prodat za 207 miliona dolara
Nekada revolucionarna platforma za deljenje muzike Napster upravo je prodata za 207 miliona dolara kompaniji Infinite Reality. I dok mnogi danas možda i ne znaju da Napster još uvek postoji, novi vlasnik ima ambiciozne planove: pretvoriti ga u društvenu muzičku platformu sa fokusom na VR događaje i povezivanje fanova sa umetnicima.
Koncerti u virtuelnim prostorima, prodaja mercha i „Clubhouse puta trilion“
Infinite Reality želi da oživi Napster kroz 3D virtuelne prostore gde će fanovi moći da prisustvuju koncertima, slušaonicama i interaktivnim događajima. Umetnici će imati priliku da prodaju svoj merch, direktno komuniciraju sa publikom i grade zajednice. Ideja podseća na VR verziju Clubhouse-a, ali na mnogo većem nivou.
Šta će se desiti sa trenutnim Napster servisom (koji i dalje postoji, sličan Spotify-ju ili Apple Music-u), još uvek nije jasno – ali za sada neće biti odmah ugašen. Prednost Napstera je i dalje u brojnim licencama za strimovanje miliona pesama, što je jedan od glavnih razloga zbog kojih je Infinite Reality odlučio da ga kupi.
CEO Napstera Jon Vlassopulos kaže da će umetnici sada moći da stvaraju “luda okruženja ograničena samo maštom”, poput, recimo, virtuelne plaže za reggae izvođače. Predstavnik Infinite Reality-ja John Acunto kaže da niko u striming industriji ne pravi stvarne zajednice i prostore za muziku, što oni planiraju da promene.
Inače, Infinite Reality je prethodno kupio i Drone Racing League, Landvault (platformu za metaverse marketing), kao i Obsess, VR platformu za šoping.
Kratka istorija Napstera: od piraterije do VR budućnosti
Napster je pokrenut 1999. godine kao platforma za deljenje muzike i brzo postao sinonim za digitalnu pirateriju. Već 2001. je bankrotirao zbog brojnih tužbi izdavačkih kuća. Nakon toga je prešao kroz ruke više kompanija: Roxio ga je relansirao kao legalni servis 2002, Best Buy ga je kupio 2008, a zatim ga je Rhapsody preuzeo 2011. Poslednji pokušaj oživljavanja bio je 2022, kada su ga kupile blockchain firme sa planom da ga pretvore u NFT muzičku platformu, što je brzo propalo.
Danas, 25 godina kasnije, Napster opet kreće iz početka – ovog puta u metaverzumu.
Izvor: Engadget



