Probojna geotermalna tehnologija proizvodi do 3.5 gigavata električne energije bez negativnih posledica

Fervo Energy kaže da je postigao proboj u geotermalnoj tehnologiji. Izvršio je 30-dnevni test bunara na svom mestu u severnoj Nevadi i kaže da je uspeo da postigne protok od 63 litra u sekundi na visokoj temperaturi koja omogućava 3,5 megavata proizvodnje električne energije.

PCPress.rs Image

Geotermalna elektrana ne oslobađa ugljenik

Megavat može napajati oko 750 domova odjednom. Očekuje se da će Fervo ove godine povezati svoju lokaciju Project Red na mrežu. Koristiće se za napajanje Google centara podataka i neke druge infrastrukture kompanije Nevada. Google i Fervo su 2021. potpisali sporazum o razvoju projekta geotermalne energije sledeće generacije.

Ovo je prvi put da je energetska kompanija pokazala da EGS može da radi u komercijalnim razmerama. Bio je dug put do ove tačke, jer naučnici pokušavaju da EGS postane stvarnost od 1970-ih. Da bi prirodni geotermalni sistem proizvodio električnu energiju, potrebna mu je kombinacija toplote, tečnosti i propustljivosti stena. U mnogim oblastima, stena ima potrebne nivoe toplote, ali ne i dovoljnu propustljivost da tečnost teče kroz nju.

Pročitajte i:  Bitcoin troši više od dva procenta električne energije u SAD-u

Jedna od glavnih prednosti geotermalnih elektrana je to što su u potpunosti bez ugljenika. Google ima za cilj da sve svoje kancelarije i centre podataka pokreće na energiju bez ugljenika do 2030. Ove elektrane takođe mogu da rade u bilo kom trenutku, čineći geotermalnu energiju ubedljivim izvorom obnovljive energije. Međutim, smanjenje troškova i regulatorna birokracija su prepreke za širenje dostupnosti EGS-a.

Kompanija se nada da će ponoviti svoj uspeh na lokaciji u Juti. Ako Fervo tamo vidi slične rezultate i uspešno implementira nadogradnje dizajna kako bi maksimizirao izlaz, očekuje se da će lokacija proizvesti dovoljno električne energije za napajanje 300.000 domova istovremeno. To je otprilike četvrtina svih domova u Juti.

Izvor: Engadget

Facebook komentari:
SBB

Tagovi: ,