Top50 2024

Temu – preuzimanje tržišta je gotovo

Bez obzira da li ga volite ili mrzite, mora se priznati da je Temu imao izvanrednu godinu. Lansiran krajem 2022. godine, kineski e-commerce sajt poznat po ogromnom izboru jeftinih proizvoda postao je ime koje se prepoznaje u gotovo svakom američkom domaćinstvu za samo dve godine. Tokom 2024. godine, Temu je nadmašio aplikacije poput ChatGPT-a i Threads-a na listama preuzimanja i sada posluje u desetinama zemalja širom sveta. Čak je i Amazon nedavno lansirao Amazon Haul, aplikaciju koja je očigledna kopija Temu-a, kako po logističkom lancu snabdevanja tako i po korisničkom interfejsu.

PCPress.rs Image

Rast i dominacija na tržištu

Analitičari iz AB Bernstein i Tech Buzz China predviđaju da će Temu ove godine ostvariti više od 50 milijardi dolara u ukupnoj prodaji, što je gotovo tri puta više nego 2023. godine. Njegov sajt privlači skoro 700 miliona poseta mesečno, a Apple je otkrio da je Temu najpreuzimanija aplikacija 2024. na iPhone uređajima u SAD-u.

Temu je praktično zamenio Wish kao sinonim za povoljne online kupovine. Kulturni uticaj je toliko jak da se pobednik nedavnog takmičenja dvojnika Timothée Chalamet-a u Njujorku nazvao „Temu-thée Chalamet“. Milioni korisnika su probali aplikaciju, često motivisani neizbežnim reklamnim kampanjama koje su delovale nemoguće zaobići. Čak je i vaša baka verovatno postala fan Temu-a.

Pročitajte i:  Pala je vrednost akcija Temu

Tajna uspeha: niske cene i globalna strategija

Temu je poznat po neverovatno niskim cenama, poput torbica za 5 dolara i bežičnih slušalica za 2 dolara. Njegov slogan „kupujte kao milijarder“ bio je centralna tačka reklama tokom Super Bowl-a, a aplikacija je pružala osećaj luksuzne kupovine po cenama koje su neodoljivo niske.

Kako je Temu to uspeo? Kompanija je iskoristila nekoliko tržišnih potencijala:

  • Ciljna publika: Temu se fokusirao na cenovno osetljive kupce u vreme visoke inflacije.
  • Povezivanje s dobavljačima: Ciljao je kineske fabrike koje su imale višak proizvodnih kapaciteta, ali nisu znale kako da uđu na strana tržišta.
  • De minimis pravilo: Iskoristio je američko pravilo koje omogućava slanje paketa vrednosti ispod 800 dolara bez carina, čime je značajno smanjio troškove dostave direktno kupcima.

Širenje izvan američkog i evropskog tržišta

Iako je fokus na američkom i evropskom tržištu bio ključan za Temu-ov brzi rast, kompanija se priprema za mogući rizik od političkih tenzija između SAD-a i Kine. Njeno agresivno širenje na druga tržišta, kao što su Azija, Latinska Amerika i Afrika, osigurava da ima alternativne izvore prihoda ako situacija postane složena.

Pročitajte i:  Amazon Haul želi da bude novi Temu

Jedan od industrijskih lidera iz Šenžena izjavio je: „Američko i evropsko tržište nisu nužno naš prioritet.“ Ovaj strateški pristup omogućava Temu-u da ostane relevantan bez obzira na globalne političke promene.

Temu nije samo platforma za povoljne kupovine, već globalni fenomen koji redefiniše kako se e-commerce tržište razvija. Njegova sposobnost da poveže cenovno osetljive potrošače sa proizvođačima i iskoristi regulatorne rupe osigurala mu je vodeću poziciju u svetu online trgovine. Budućnost Temu-a deluje svetlo, čak i u izazovnom globalnom okruženju.

Izvor: Wired

Facebook komentari:
Računari i Galaksija
Tagovi:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *