Upotreba ekrana kod dece beleži najbrži rast u poslednje četiri godine
Izolacija od prijatelja i drugi faktori tokom pandemije doprineli su značajnom povećanju upotrebe ekrana od strane tinejdžera.
Common Sense Media — neprofitna organizacija posvećena poboljšanju života sve dece i porodica — objavila je detaljan izveštaj koji pokazuje da je upotreba ekrana u 2021. porasla mnogo brže nego u prethodne četiri godine. Ta upotreba za tinejdžere bila je šest puta veća u poslednje dve godine.
Pandemija je verovatno bila veliki doprinos promenama u upotrebi ekrana. Platforme kao što je TikTok nastavljaju da rastu u popularnosti i takođe mogu da podstaknu povećanu upotrebu, prema studiji.
Istraživači su se fokusirali na tinejdžere u SAD (od 8 do 12 godina) i tinejdžere (od 13 do 18 godina) i vreme koje su proveli koristeći digitalne uređaje osim vremena provedenog na onlajn časovima i domaćim zadacima.
Količina vremena koje posvećuju neškolskim ekranskim aktivnostima značajno je porasla, pošto se upotreba društvenih medija donekle proširila među mlađim starosnim grupama.
Video snimci na mreži su učvrstili svoje mesto na vrhu medijske hijerarhije mladih ljudi. Međutim, video igre nisu dramatično porasle tokom pandemije. Glavne aktivnosti ostaju iste — video snimci na mreži, igre i društveni mediji.
Ranjiva deca prekomerno koriste medije ili koriste medije na načine koji doprinose problemima mentalnog zdravlja, kaže Mike Robb, viši direktor istraživanja u Common Sense Media.
Pored gore navedenih rezultata, istraživači su otkrili…
Ako budu primorani da biraju, tinejdžeri kažu da je Youtube sajt bez kojeg ne bi želeli da žive. U stvari, gledanje onlajn video zapisa je omiljena medijska aktivnost obe grupe među dečacima i devojčicama širom rasnih/etničkih grupa i nivoa prihoda.
Upotreba društvenih medija raste među decom od 8 do 12 godina. 38% tinejdžera koristi društvene medije. Skoro svaki peti (18 %) je rekao da sada svakodnevno koristi društvene mreže (u odnosu na 13 % od 2019. godine). Tinejdžeri sada provode skoro sat i po dnevno koristeći društvene mreže, ali imaju oprečna osećanja o mediju. Pet najboljih društvenih mreža koje su tinejdžeri ikada koristili su Instagram 53 % , Snapchat 49%, Facebook 30%, Discord 17% i Twitter 16 %.
Dečaci više koriste ekranske medije nego devojčice. Deca iz domaćinstava sa nižim prihodima koriste više od dece u domovima sa višim prihodima. Deca su ukupno konzumirala više medija tokom pandemije nego pre 2019. osim jednog izvora: čitanje se nije povećalo u upotrebi. Skoro polovina svih tinejdžera je slušala podkastove, a svaki peti je rekao da to radi najmanje jednom nedeljno.
Alarmantni rezultati
Primećeno je i oštro povećanje vremena pred ekranom u poslednje dve godine u poređenju sa četiri godine pre pandemije. Međutim, samo od 2019. do 2021. upotreba medija je porasla za blizu 20 % za tinejdžere.
Ono što deca rade sa medijima jednako je važno ili važnije od toga koliko vremena provode sa medijima navode u istraživanju. Ako deca koriste dobar sadržaj, koriste tehnologiju da se druže i druže sa svojim prijateljima i koriste tehnologiju da se izraze, onda ne moramo toliko da brinemo o vremenu.
Izvor: technewsworld