YouTube kreatori zarađuju novac od Shorts-a, glavnog konkurenta TikTok-a
YouTube-ov TikTok konkurent, Shorts, postaje sve značajniji deo programa monetizacije kompanije. Kompanija je objavila da više od četvrtine kanala u njenom partnerskom programu sada zarađuje novac od kratkih video snimaka.
Do sada 3 miliona kreatora u programu
Prekretnica dolazi nešto više od godinu dana nakon što je YouTube počeo da deli prihod od oglasa sa kreatorima koji prave kratke snimke. YouTube kaže da trenutno ima više od 3 miliona kreatora širom sveta u Partnerskom programu, što bi značilo da se broj kreatora kratkih snimaka koji zarađuju na platformi kreće negde u stotinama hiljada.
Pošto se oglasi na Shorts-u pojavljuju između klipova u fidu, podela prihoda za Shorts je drugačije strukturisana nego za sadržaj dužeg formata na IouTube-u. Prihod od oglasa se objedinjuje i deli između kreatora koji ispunjavaju uslove na osnovu faktora kao što su pregledi i licenciranje muzike. Kompanija je saopštila da je ovaj aranžman daleko unosniji za pojedince od tradicionalnih fondova za kreatore.
Međutim, za sada je nejasno koliko kreatori zarađuju od Shorts-a u poređenju sa drugim programima monetizacije na platformi. YouTube je odbio da podeli detalje, ali je rekao da je kompanija isplatila 70 milijardi dolara kreatorima u poslednje tri godine.
Zamah Shorts-a mogao bi još više da poraste u narednim mesecima. TikTok, koji i sam pokušava da se direktnije takmiči sa YouTube-om podstičući duže video snimke, suočava se sa šansom koja nije nula da bi njegova aplikacija mogla biti zabranjena u Sjedinjenim Državama. Iako je taj ishod daleko od izvesnog, YouTube bi gotovo sigurno privukao bivše TikTok korisnike i kreatore.
Izvor: Engadget