Amazon istražuje zaposlene koji su manipulisali informacijama
Podmićivanje u tehnološkim kompanijama ili njihovim lancima snabdevanja nije ništa novo (postoje brojne priče fabričkih radnika koji puštaju u javnost informacije o nenajavljenim proizvodima), međutim Amazon se bori sa naročito ozbiljnim problemima. U nedelju, The Wall Street Journal objavio je izveštaj koji je otkrio da su prodavci potkupili zaposlene u Amazon-u da bi dobili pristup internim podacima o prodaji ili tražili da izbrišu negativne komentare te da je kompanija započela istragu tim povodom.
Prema izveštaju, posrednici koriste društvene mreža kao što je WeChat za pronalaženje zaposlenih u Amazon-u, nudeći im gotovinu u zamenu za interne informacije ili za brisanje negativnih komentara. WSJ takođe izveštava da košta oko 300 dolara da se ukloni loš komentar, a trgovački posrednici „(zahtevaju) minimum od pet komentara“ po transakciji. Od zaposlenih u Amazon-u je takođe zatraženo da daju e-mail adrese kupaca koji su ostavili negativne komentare ili da pruže informacije o prodaji kako bi prodavcima pružili prednost protiv svojih konkurenata. Za borbu protiv ovakvog ponašanja, portparol Amazon-a je rekao WSJ da je implementirao „sisteme koji će da ograničavaju i vrše reviziju onoga čemu zaposleni mogu da pristupe.“
Ova praksa „je naročito izražena“ u Kini, iako se istraga kompanije proširuje i na zaposlene u SAD-u. Amazon je, navodno, preduzeo korake kako bi se suprotstavio ovom, uključujući nedavnu zamenu direktora u Kini da bi „iskorenili“ podmićivanje. Međutim, možda će se suočiti sa teškom borbom. Sve veći broj trgovaca povećava prodaju širokog asortimana proizvoda i zadržava cene, ali to takođe vodi ka žustroj konkurenciji gde su neke kompanije voljne da krše zakon kako bi dobili prednost. Kako relativni prihodi imaju tendenciju da budu niži u Kini, radnici Amazon-a mogu biti u iskušenju da uzimaju mito koje bi inače odbili u bogatijim zemljama. Amazon možda neće uspeti da u potpunosti reši ovo pitanje, osim ako ne može da otkrije koji su razlozi za prodaju podataka, a ne da se samo fokusira na „curenje podataka“.
Izvor: The Verge