Apple planira da omogući Shazam bez reklama
Krajem 2017. godine Apple je najavio da kupuje muzički servis Shazam za 400 miliona dolara. Sada kada je proces preuzimanja završen, kompanija je otkrila da će platforma uskoro biti bez reklama, a biće dostupna kako iOS tako i Android korisnicima. Čak i bez prihoda koji reklame donose, verovatno je da će cena za koju su kupili Shazam se ispostaviti jako povoljna ako Apple bude iskoristio Shazam da postane kralj strimovanja.
U prilog Apple-ovoj proceni ide dosta brojki, kao što je činjenica da je Shazam preuzet više od milijardu puta, kao i da se aplikacija koristi više od 20 miliona puta dnevno. Međutim, stvarno važan broj je 23 miliona, razlika između broja pretplatnika Apple Music i Spotify-a. U proleće je Apple Music prešao broj od 50 miliona korisnika, od kojih je većina onih koji plaćaju uslugu. Spotify ima 83 miliona korisnika, činjenica koja verovatno izaziva zbunjenost za iPhone proizvođača. Sada je verovatno da će se eksplozivni rast kompanije Apple Music nastaviti, a samo zbog veličine i dometa kompanije Apple, Music će naravno prestići Spotify. Međutim, opuštanje do pobede nije opcija, a Apple će želeti da privuče postojeće korisnike Spotify-a, ljude koji su već spremni da plate muziku.
Shazam već nudi algoritamske predloge za nove pesme, kao i prilagođene liste pesama koje odgovaraju korisničkom ukusu. Korisnici takođe mogu videti Top 100 listu za svaku državu, pa čak i za lokalne gradove. Zamislite šta bi Apple mogao da uradi kada bi znao da 50.000 ljudi sluša nepoznat lokalni sastav koji ima potencijal da dođe u sam vrh top-liste?
Ako rat za strimovanje ima potencijalnog pobednika, on neće doći dotle putem cene ili veličine muzičke biblioteke koju nude. Umesto toga, pobednik će biti onaj čije preduzeće najbolje koristi podatke koje ima za servisiranje melodija koje će korisnici voleti. Tih 400 miliona dolara Apple može da zaradi za nekoliko meseci ako uspe da namami dovoljno korisnika da promene stranu.
Izvor: Engadget