Da li Apple pravi iste greške koje je napravila Nokia?
Apple je drugi tehnološki gigant na svetu, ali da li pravi poteze koji sve više čine da se kreće u sunovrat?
Nenaučene Nokia lekcije
Apple je druga multinacionalna kompanija po vrednosti na svetu, odmah iza Microsofta. Međutim, čini se da ponavlja iste greške koje je napravila finska kompanija za telekomunikacije i informacione tehnologije, Nokia.
Apple je ostvario značajan uspeh kada se okrenuo ka minimalističkom dizajnu i upotrebio vešte marketing poteze. Neosporno je da je Apple svojim radom uticao na revoluciju na tržištu mobilnih telefona. Veliki uspeh je ova kompanija postigla i svojim iPodovima i iPhonem koji su na neki način promenili svet.
Međutim, pad Apple se nazire zbog sve manje poželjne ponude i sve brojnih kontraverzi. Klijenti su od Apple-a navikli da sa novim modelima ponudi nova rešenja, a ne minimalne ili gotovo nikakve značajne promene u odnosu na prethodne modele. Sama pojava novih modela bez značajnog iskoraka u odnosu na prošle modele, kod kupaca izaziva veliko razočarenje. To je jedan od manira kojim se Apple služi. Drugi problem se odnosi na sve veći broj kritika i zarotkrivanja intriga u kojima je ova kompanija učestvovala. U kojoj meri otvaranje kontraverzi može da bude pogubno po kompaniju videlo se na primeru Facebook-a. Sa druge strane Apple se sve više suočava sa nedostatkom adekvatnog kadra koji ne samo da bi pratio već i dalje razvijao osnovne ideje i vizije ove kompanije.
Sve navedene probleme već je imala Nokia. Vodeću poziciju je izgubila kada je prestala da nudi kupcima ono što su od nje očekivali. A kupci su pre samo nekoliko godina od Nokie očekivali mnogo. Ko danas želi da ima telefon Nokia? A ko ne zna za legendarnu vrednost stare Nokie ili Motorole? Nekada su ova dva brenda bili sinonim za kvalitet. Motorola polako vraća poverenje kod kupaca, dok Nokia i dalje ostaje samo deo istorije. Apple se sve više kreće stopama Nokie a postavlja se pitanje ko će izroniti kao sledeći lider u tehnološkom svetu.
Izvor: Wionews