FSC osvojio „iF 2009“ nagradu
Kompanija Fujitsu Siemens Computers osvojila je „iF 2009“ nagradu za dizajn prenosivih računara za profesionalnu primenu „ESPRIMO Mobile“ serije i ESPRIMO MA tabličnog PC računara namenjenog zdravstvenim ustanovama.
iF nagrada je prestižno priznanje na globalnoj dizajn sceni i time važan pokazatelj koliko je inicijativa kompanije da kreira novi i konzistentan dizajn proizvoda u svom poslovnom portfoliju – bila efikasna. Evropski dobavljač IT infrastrukture je premijerno predstavio novi koncept pre nešto više od pola godine. U skladu sa paradigmom „jezgro i omotač“ (core & shell) novog dizajna, svi interfejsi locirani su u crnom delu, jezgru proizvoda – bilo da su u pitanju serveri, stoni PC ili prenosivi računari, miševi ili USB prenosiva memorija – dok su mesta kontakta sa mašinom, poput portova i čitača kartica, locirani sa prednje strane uređaja. Omotač ostvaruje kontrast sa jezgrom bilo bojom ili materijalom.
Kompanija Fujitsu Siemens Computers razvila je i postavila konzistentan jezik dizajna za svoje proizvode u dvogodišnjem interdisciplinarnom projektu na kome su kao eksterni partneri angažovane dve renomirane međunarodne agencije za dizajn, IDEO i LUNAR.
U okviru programa profesionalnih prenosivih računara, novi dizajn je do sada primenjen na ESPRIMO Mobile seriji. Poseban izazov, pri tom, predstavljao je koncept dizajna za ESPRIMO MA, namenski tablični PC računar koji mora da ispuni rigorozne zahteve u pogledu higijene i bezbednosti svakodnevne upotrebe u medicinskom okruženju, kao i da ispuni ergonomske potrebe najrazličitijih profila korisnika. Kod njega je, na primer, i dizajn ručke važan kao i pozicija ekrana i funkcionalnost tastera.
Toni Koberling, odgovoran za dizajn u kompaniji Fujitsu Siemens Computers, veruje da dizajn proizvoda mora da vizualizuje specifičnu namenu proizvoda. “Za nas, dizajn nikada nije vrednost sam po sebi, već izraz jakog karaktera proizvoda kao i savršene izvedbe aspekata funkcionalnosti. Na taj način, dizajn oslikava naše visoke standarde u pogledu praktičnosti upotrebe svakog našeg proizvoda,“ kaže Koberling.