Globalno tržište tableta u padu u trećem kvartalu ove godine
Treći kvartal ove godine (period od juna do septembra) doneo je pad prodaje tableta, navodi IDC. U tom periodu isporučeno je 33.2 miliona tableta, što je za 14.2 procenata manje u odnosu na isti period prošle godine. Ipak, Q2 je bio znatno bolji od Q2, u kome se desio pad prodaje od čak 29.9 procenata. U istom istraživanju se navodi i da tokom 2023. godine i prodaja Chromebook računara ima negativan rast.
Apple je i dalje najveći globalni proizvođač tableta. Ova kompanija je u Q3 isporučila 12.5 miliona tableta što obuhvata 37.5 procenata tržišta. Samsung je drugi, sa šest miliona prodatih primeraka, odnosno sa 18 procenata tržišnog udela. Lenovo je treći sa 7.9 procenata, a Huawei četvrti sa 6.8 procenata tržišta. Na petom mestu je Amazon, sa 2.2 miliona prodatih tableta i tržišnim udelom od 6.5 procenata. Važno je napomenuti da su svi pomenuti brendovi doživeli pad prodaje u odnosu na prošlu godinu.
U izveštaju se navodi da su proizvođači shvatili da tableti najbolje funkcionišu zajedno sa PC računarima i mobilnim telefonima, pa se očekuje da će u budućnosti ponuditi bolje integrisan softver i servise. Ipak, u kraćem vremenskom periodu ne očekuje se oporavak ovog tržišta, ali potencijal leži u sektoru edukacije, gde oni mogu da se upotrebe kao nastavna sredstva.
Kada su Chromebook računari u pitanju, ovaj segment tržišta je u padu 20.8 procenata u odnosu na Q3 2022. Ipak, očekuje se da će i ovde porasti interesovanje u edukativnom sektoru. Acer je najveći proizvođač ovih računara, sa 28 procenata tržišnog udela, dok drugo i treće mesto dele HP i Dell, sa po 19 procenata svaki. Lenovo je u ovom segmentu na četvrtom mestu, sa 18 procenata tržiša, dok je na petom mestu Asus sa 6.4 procenta tržišta.
Izvor: GizmoChina