Pokloni za geek-a | PC Press

Google je predstavio Web Guide – novi način pretraživanja interneta

Google je predstavio novu opciju za pretraživanje, nazvanu Web Guide. Reč je o novom načinu na koji će Google organizovati rezultate pretrage, zasnovanom na analizi koju vrši posebna verzija njihovog alata veštačke inteligencije, Gemini. U objavi stoji da AI može pomoći u pronalaženju najrelevantnijeg sadržaja, ali to bi takođe mogao biti novi način da Google kontroliše koje veb-lokacije dobijaju primat u rezultatima.

PCPress.rs Image

Kako funkcioniše Web Guide?

U grafici podeljenoj uz blog post o ovom eksperimentu iz Search Labs-a, kompanija je prikazala grupe rezultata za upit “kako samostalno putovati po Japanu”. Web Guide je prikazao nekoliko pogodaka pod različitim naslovima, kao što su “Sveobuhvatni vodiči za samostalno putovanje po Japanu”, “Lična iskustva i saveti solo putnika” i “Preporuke za sigurnost i destinacije”, uz opciju da se prikaže više za svaku grupu. Čini se da pruža i neke AI generisane sažetke na vrhu svakog naslova, ali bar u ovom primeru, ima manje slučajeva potpunog kopiranja/lepljenja teksta iz drugih publikacija.

Datalab serveri

Web Guide ima sličnosti sa Googleovim AI modom, koji je veštačku inteligenciju čvršće integrisao u iskustvo pretraživanja. Prisustvo AI moda za sve korisnike u SAD-u već je izazvalo negodovanje izdavača; News/Media Alliance ga je nazvao “krađom”. Pew Research Center je nedavno objavio izveštaj koji potvrđuje da je prisustvo AI sažetka na vrhu pretrage dovelo do toga da manje ljudi klikne na objavljeni sadržaj izvora. Anketa ove grupe, sprovedena na 900 odraslih osoba koje su podelile svoju istoriju pregledanja, otkrila je da je kod korisnika koji nisu videli AI sažetak, 15 procenata kliknulo na link iz rezultata pretrage, a 16 procenata je završilo svoju sesiju pretraživanja. Nasuprot tome, samo 8 procenata korisnika koji su videli AI sažetak kliknulo je na link u rezultatima pretrage, a 26 procenata je završilo svoju sesiju pretraživanja. I dok Google radi na poboljšanju tačnosti, ne zaboravimo da su ti AI pisani sažeci nekada davali “pizzu od lepka”.

Pročitajte i:  Google ulaže 5,5 milijardi evra u budućnost veštačke inteligencije u Nemačkoj

Uticaj i budućnost Web Guide-a

Previše je rano da se kaže da li će Web Guide podstaći više ljudi da zaista posete i podrže sajtove koji nisu Google. Za sada je dostupan samo za korisnike koji su se prijavili u “Web” kartici za pretragu, ali će se vremenom pojaviti i na drugim mestima. S obzirom na to da se Google već nalazi u pravnim problemima zbog antikonkurentskog ponašanja u svom poslovanju sa pretragom, biće zanimljivo videti kako će proći ovo najnovije uvođenje AI tehnologije.

Izvor: Engadget

Facebook komentari:
Tagovi: