Hyundai Uni točak stvara prostor za EV pogon 

Tim vizuelnog dizajna Hyundai Motor Grupe je bio na putu kreiranja neobičnih i atraktivnih putničkih vozila. Sada je inženjerski tim proizvođača automobila osmislio sopstvenu jedinstvenu kreaciju: univerzalni sistem pogona na točkove. 

PCPress.rs Image

Uni točak je značajan razvoj za Hyundai Motor Company i Kia Corporation, koje su zajedno predstavile uređaj na „ Uni Wheel Tech Day “ u Seulu, u Južnoj Koreji, u novembru. Uni točak nije motor sa glavčinom, ali pomera neke od glavnih komponenti pogonskog sistema u dostupan prostor unutar glavčine točka. 

Hyundai Uni točak naziva „funkcionalno integrisanim sistemom pogona na točkove“. Uni točak ima novo dizajniranu planetarnu konfiguraciju zupčanika koja se sastoji od centralnog sunčanog zupčanika i četiri okolna zupčanika. Sve ovo se nalazi unutar zupčanika koji čini spoljašnju stranu Uni točka, a zatim rotira gumu. Zupčanici su raspoređeni tako da, sa svojim vezama sa više karika, omogućavaju „pomeranje u više osa Uni točka kako bi se omogućio širok spektar artikulacije vešanja“, saopštila je kompanija. 

Uni točak takođe uklanja tradicionalne CV zglobove za prenos snage sa motora na točak konstantnom brzinom. Sami zglobovi su našli dom u električnim vozilima jer su se dugo koristili sa ICE pogonima, ali je Hyundai želeo da iskoristi deo prostora u blizini točkova za druge komponente. Da bi to uradili, inženjeri su postavili male, pojedinačne motore blizu svakog točka i pomerili reduktor u unutrašnjost glavčine točka. Takođe su smanjili dužinu pogonskih vratila. 

Pročitajte i:  Vlasnici Rivian vozila sada mogu da koriste Tesla Supercharger stanice 

Jedan od razloga zašto je Hyundai stvorio Uni točak bio je da kreira više prostora u unutrašnjosti EV-a, bilo za komponente pogonskog sklopa, više tovarnog prostora ili veću konfiguraciju ravnog poda. Prednosti u prostoru su stvarne, ali ostaju mnoga pitanja o izdržljivosti Uni točka, efektima na težinu bez ovesa, problemima sa rasipanjem toplote i potencijalnim troškovima popravke. 

 Portparol Hyundaija rekao je za SAE Media da je prerano da se detaljno raspravlja o ovim aspektima, ali je rekao da konkurentnost cena nije jedan od načina na koji će se Uni točak razlikovati. „Ako se Uni točak primeni za zamenu CV zgloba i reduktora koji čine postojeći sistem, neće biti značajne razlike u ceni“, rekao je portparol. 

 Hyundai Motor i Kia su prijavili ili registrovali osam patenata u vezi sa Uni točkom širom sveta, uključujući Južnu Koreju, SAD i Evropu. 

Izvor: mobilityengineeringtech.com

Facebook komentari: