Intel Labs menja korisničko iskustvo
Na godišnjem medijskom događaju „Research at Intel“ (Istraživanja u Intelu) u organizaciji Intel Labs-a, izvršni direktor odeljenja za tehnološki razvoj Džastin Ratner (Justin Rattner) najavio je osnivanje novog istraživačkog odeljenja pod imenom Interaction and Experience Research (IXR), koje će biti fokusirano na definisanje novih načina na koje korisnici doživaljavaju računare i novih računarskih platformi. Od inovacija koje stižu iz laboratorija očekuje se da redefinišu buduće računarsko iskustvo.
Zahvaljujući Murovom zakonu i napretku u performansama koje su sada dostupne u velikom broju kompjuterskih uređaja pored tradicionalnih kompjutera, Ratner kaže da će korišćenjem senzora, omogućavanjem realnijeg doživljaja, “cloud” inteligencije i prirodnijeg interfejsa poput dodira, gesta i glasa, naše iskustvo u dodiru sa tehnologijom postati personalnije.
„Bolja tehnologija nije dovoljna“, rekao je Ratner. „Ono što pojedinac danas smatra važnim jeste lično informativno iskustvo, i kada pogledam u budućnost, ovo je najveća promena koju možemo očekivati. Mi u kompaniji Intel, već više od jedne decenije ulažemo dosta na usavršavanje mogućnosti kada su u pitanju korisničko iskustvo i oblasti interakcije. Nedavno smo okupili izvrstan tim istraživača, u kojem su i tehnolozi zaduženi za korisnički interfejs i sociolozi, kako bismo stvorili sledeću generaciju korisničkih iskustava. Na primer, shvatili smo da doživljavanje televizije nije isto što i doživljanje Web-a, iako će se televizijski program sve više i više prenositi posredstvom Interneta.“
Ratner je izjavio da će novo odeljenje voditi Genevieve Bell, saradnica kompanije Intel, jedan od glavnih predstavnika korisnika u kompaniji Intel već više od decenije.
„Intel je sada mnogo više zastupljen u ljudskim životima i to ne samo kada su u pitanju kompjuteri”, izjavila je Bell. „Intel-ovi čipovi i Internet su sastavni deo televizora, prenosivih uređaja, automobila, i mnogih drugih uređaja. IXR će doneti 15-godišnje iskustvo iz oblasti istraživanja na koji način ljudi koriste nove informacione i komunikacione tehnologije. Istraživači iz oblasti socijalnih nauka, dizajna i interakcije između ljudi i kompjutera, nastaviće tu misiju – pitaće se šta će ljudi ceniti, šta će pronaći mesto u njihovim svakodnevnim životima i šta im se sviđa kod stvari koje već poseduju. Ova saznanja biće zatim povezana sa tehnološkim istraživanjima u oblasti naredne generacije korisničkog interfejsa, interakcija i promena u medijskom sadržaju i obliku korišćenja.“
Laboratorije Intel Labs već su veoma fokusirane na narednu generaciju tehnologija korisničkog iskustva. Trenutna istraživanja urodila su plodom. SENS, specijalni projekat koji će biti predstavljen na događaju, prestavlja novi talas društvenih mreža koje omogućavaju da aktivnosti budu posmatrane u realnom vremenu i da budu prikazane uživo prijateljima sa društvenih mreža i porodici. Ovo istraživanje pokazuje način na koji shvatanje konteksta zasnovanog na senzorima unutar uređaja može da dovede do potpuno novog korisničkog doživljaja poput ”Shadow Avatar” ili ”Socially augmented reality” koji izgrađuju nove trendove u sprezi auditorijuma i medija.
Istraživači su takođe prikazali eksperimentalni niskoenergetski senzor, koji bi mogao da doprinese promeni načina na koji korisnici upotrebljavaju električnu energiju u svojim domovima. Spajanjem sa ekranom na kojem se prikazuje utrošena količina električne energije u kući, ovaj senzor bi nadgledao učinak, preporučivao rešenja za veću efikasnost i naglašavao koristi od uštede. Senzor bi samo trebalo priključiti na kućne električne instalacije i on bi odmah merio i bežično izveštavao o potrošnji struje svih električnih uređaja u kući, obezbeđujući podatke za analiziranje upotrebe električne energije po uređajima. Ova tehnologija predstavlja srž ličnog sistema za upravljanje električnom energijom koji bi mogao voditi do bitnih promena u ponašanju i uštedi zapanjujućih količina električne enrgije.
Ostale tehnologije prikazane na događaju menjaju način upotrebe tehnologije. Na primer, istraživanje je pokazalo kako se upotrebom projektora i 3D kamere mogu osvetliti obližnje površine prikazujući dugmiće, prozorčiće, slike i filmove na radnim površinama, površinama stolova i na drugim ravnim objektima. Video sistem i sistem za prikazivanje mogu da prepoznaju gest rukom i objekte, pretvarajući uobičajane površine poput kuhinjskog šanka, stočića za kafu ili radnog stola u interaktivni portal za uređaje i Internet. Takođe je demonstriran futuristički projekat – kompjuter koji bi mogao da čita korisnikove misli, zamenjujući ujedno potrebu za kucanjem.
Izvor: Intel