Lanac restorana u Japanu koristi AI za procenu komada tune
Kada jedete tuna sašimi ili suši, neki su skuplji, a neki jeftiniji. To se dešava zbog različitih vrsta tune, gde obično ekskluzivniji restorani teže da nabave bolje, premijum komade, a uglavnom je potreban iskusan kupac koji je proveo godine učeći i zna da prepozna koliko je kvalitetan komad pri odabiru ribe.
Međutim, sada se lanac japanskih suši restorana okrenuo upotrebi nove aplikacije pod nazivom Tuna Scope. Razvijena od strane japanske advertajzing agencije Dentsu, to je aplikacija koja uz pomoć mašinskog učenja korisniku može da kaže koliko je dobra tuna koju planira da kupi.
Do kvalitetne tune mašinskim učenjem
Softver aplikacije to jest njen algoritam mašinskog učenja je treniran na hiljadama slika poprečnog preseka repa tune, gde će na osnovu onoga što je naučio moći da kaže korisniku razne karakteristike ribe koju kupuju kao što je sjaj mesa, masti i tako dalje. To su stvari koje iskusniji kupci verovatno znaju, ali aplikacija namerava da pomogne u pronalaženju i otklanjanju nagađanja manje iskusnim kupcima i olakša im uočavanje kvalitetnije tunjevine, ili barem komada tunjevine koji odgovara njihovim potrebama.
Aplikaciju trenutno koristi jedna kompanija, lanca suši restorana Kura Sushi, koji kupuje većinu svoje tune izvan Japana. Deo razloga što je restoran počeo da koristi aplikaciju je to što omogućava njegovim zaposlenima da procenjuju tunu bez putovanja, što je značajan problem tokom trenutne pandemije.
Neki su izrazili skepticizam prema aplikaciji, rekavši da iako su vizualni materijali jedan od aspekata procene kvaliteta ribe, postoje i drugi detalji poput toga kako se meso oseća koje je možda teže proceniti na ovaj način preko aplikacije.
Izvor: Ubergizmo