Microsoft i Yahoo zvanično najavili partnerstvo, Bing zamenjuje Yahoo Search
Nakon više meseci pregovora, Microsoft i Yahoo su zvanično objavili sporazum o partnerstvu. Dve firme su se dogovorile o saradnji u domenu Internet pretrage i reklamiranja. Pažljiviji čitaoci će se setiti da je prošle godine Microsoft pokušao da preuzme Yahoo, što je tadašnje rukovodstvo odbilo. Sada, međutim, dve kompanije ulaze u novu fazu – fazu saradnje. Najbitnije stavke sporazuma su sledeće – Yahoo će koristiti Microsoft Bing kao sistem za pretraživanje, dve firme će deliti prihode, Yahoo će se fokusirati na tržište reklama. Dve kompanije zajedno drže oko 28% svih Internet pretraga, pri čemu se udeo Yahoo-a procenjuje na 19,6%, a Microsoft-a na 8,4%. Najveći deo ostatka tržišta ubedljivo drži Google, sa dvotrećinskom zastupljenošću.
Novi Bing search engine kompanije Microsoft će zameniti postojeći Yahoo Search. Yahoo stranice će zadržati svoj sadašnji izgled, ali će “iza kulisa” raditi Bing. Sa druge strane, Yahoo će se fokusirati na prodaju reklama, korišćenjem Microsoft AdCenter platforme, koja ima za cilj da izazove Google AdWords na tom polju. Dve kompanije procenjuju da će ovaj sporazum pomoći da se prihodi povećaju za oko 500 miliona dolara godišnje. Stiv Balmer i Kerol Barc, rukovodeći dvojac, hvale ovaj sporazum uz (očekivano) izražavanje uverenja da će obe kompanije imati velike koristi od njega, kao i da isti predstavlja “osnovu nove ere Internet inovacija i razvoja”. Takođe, prvi čovek kompanije Microsoft je dodao da ovaj dil omogućava izbor korisnicima na tržištu kojim dominira jedna kompanija (indirektno misleći na Google) – naravno, isto neće reći za tržište operativnih sistema, kojim dominira Windows sa preko 90% udela.
Zanimljivo je da je Google još ranije najavljivao da bi za bilo koji sporazum ove vrste uputio zahtev regulatornim organima da ga detaljno prouče. Američko Ministarstvo pravde, kao i Evropska Komisija u Evropskoj Uniji, trenutno proučavaju ovaj sporazum i u narednim mesecima je moguća njihova reakcija. Sporazum će važiti narednih deset godina, što je drastično duže od špekulacija koje su govorile o roku od dve godine. Analitičari smatraju da su obe firme profitirale od ovog sporazuma. Microsoft Bing će zabeležiti porast zastupljenosti i dobiti zamah koji mu je nedostajao. Od izbacivanja novog sistema pretrage Interneta, Microsoft beleži porast zastupljenosti, ali izuzetno mali u odnosu na ono što je on želeo, a to je da izazove Google. Sa druge strane, Yahoo je bio u silaznoj putanji, gubeći dobar deo tržišnog udela pod naletom agresivnog Google-a, ali i Microsoft-a. Videćemo u kolikoj je meri realna njihova želja da se na ovaj način suprotstave kompaniji Google, koja – podsetimo – još uvek vlada na dve trećine tržišta Internet pretraživanja.
Izvor: Dailytech