Zebra

Microsoft je trenirao AI model na igri koju niko nije igrao

Svet modela – AI algoritama sposobnih za generisanje simuliranih okruženja – predstavlja jedno od vodećih polja u mašinskom učenju. Microsoft je danas objavio novu studiju u časopisu Nature, predstavljajući Muse, model sposoban da kreira vizuelne prikaze igara i unose kontrolera. Zanimljivo je da je Muse nastao iz baze podataka koju je Microsoft izgradio koristeći Bleeding Edge, igru koja je brzo pala u zaborav.

PCPress.rs Image

Kako je Bleeding Edge postao deo AI razvoja?

Ako ste zaboravili (ili nikada niste ni čuli) za Bleeding Edge, to je bila 4v4 borilačka igra koju je razvila Ninja Theory, studio poznatiji po serijalu Hellblade. Bleeding Edge je prestao da se ažurira manje od godinu dana nakon izlaska, ali Microsoft je u ugovor o korišćenju igre (EULA) uključio klauzulu koja mu je omogućila da snima partije igrane preko interneta. Dakle, ako ste igrali ovu igru, nesvesno ste doprineli razvoju AI modela baziranog na njoj.

Čemu služi Muse?

Muse može da bude koristan alat za dizajnere igara. Na primer, ukoliko Blizzard želi da testira novi heroja za Overwatch 2, umesto da angažuje tim programera i umetnika da kreiraju prototip, studio bi mogao da koristi Muse za brže modeliranje i testiranje ideje. S obzirom na to da je iteracija jedan od najskupljih i najzahtevnijih delova razvoja igara, nije teško videti zašto Microsoft ulaže u AI koji može ubrzati i smanjiti troškove ovog procesa.

Pročitajte i:  SAD odobravaju izvoz naprednih AI čipova u UAE u okviru Microsoftovog dogovora

Prema Katji Hofman, višem istraživaču u Microsoft Research, Muse se ističe u segmentu AI tehnologije koji Microsoft naziva persistency (postojanost). „Postojanost označava sposobnost modela da integriše korisničke izmene u generisane sekvence igranja, kao što je lik koji se kopira i lepi u vizuelni prikaz igre,“ objašnjava Hofman. Drugim rečima, Muse se brzo prilagođava novim elementima igre u realnom vremenu. Microsoft je prikazao primer u kojem AI model odmah reaguje kada se pored igrača pojave dva pojačanja, pokazujući da razume njihovu vrednost i da će ih igrači aktivno tražiti.

Ograničenja i budućnost Muse modela

Prema Fatimi Kardar, potpredsednici odeljenja za AI u gejmingu u Microsoftu, kompanija već koristi Muse za kreiranje AI modela treniranih na drugim igrama iz sopstvene produkcije. Takođe istražuje kako bi ova tehnologija mogla pomoći u oživljavanju starih igara koje su zarobljene na zastarelom hardveru.

Iako Microsoft tvrdi da je Muse „prvi generativni AI model ove vrste“, to nije sasvim tačno. World models (generativni modeli za simulaciju svetova) postoje već neko vreme, a čak ni Muse nije prvi koji je treniran na Microsoftovim igrama – u oktobru, kompanija Decart predstavila je Oasis, model sposoban za generisanje Minecraft nivoa. Međutim, Muse pokazuje koliko brzo ovi modeli napreduju.

Pročitajte i:  Kako ponavljati i automatski ažurirati tekstualna polja u Microsoft Word-u

Uprkos tome, tehnologija još uvek ima značajna ograničenja. Trenutno Muse generiše vizuelne prikaze u rezoluciji od 300 x 180 piksela, pri samo 10 frejmova u sekundi. Za sada, Microsoft je objavio težine modela i uzorke podataka, omogućavajući istraživačima da testiraju njegove mogućnosti.

Izvor: Engadget

Facebook komentari:
Računari i Galaksija
Tagovi:

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *