Netflix testira pretplatu samo za mobilne uređaje
U želji da smanji cenu pretplate, ali i da istovremeno privuče nove pretplatnike, Netflix je počeo sa testiranjem pretplate koja će važiti samo na mobilnim uređajima. U toku probnog perioda ovog servisa, pretplata će biti dostupna samo na azijskom tržištu, a prvi izveštaji o njenoj dostupnosti stižu iz Malezije. Cena ovog tipa pretplate kreće se oko 4 USD mesečno, što je polovina cene sledećeg najjeftinijeg paketa.
Ovakav poslovni potez ima smisla za Neftlix. Od ukupno 137 miliona pretplatnika, više od polovine (79 miliona) su internacionalni korisnici njihovih usluga. Međutim, kako su ponuđene cene paketa prilično skupe za veći deo svetske populacije, Netflix je rešio da agresivnije napadne ta tržišta. Pogotovo im je interesantno azijsko tržište koje ima ogroman potencijal, ali većinom nisku platežnu moć, a na kome su se već dokazali konkurenti (kao IFlix, HOOQ ili Viu) sa cenama osnovne pretplate već od 3 USD mesečno.
Naravno, samo snižavanje cena neće samo po sebi biti dovoljno, ukoliko nema odgovarajućeg sadržaja. Zbog toga je Netflix do sada već duplirao broj lokalnih streaming sadržaja za azijsko tržište. Ovde je najveći fokus stavljen na Indiju.
Inače, ovo nije prvi put da Netflix isprobava primenu strategije snižavanja cena. Tokom leta testirali su način na koji bi mogli da izbegnu Apple-ov App Store upotrebom sopstvenog web zasnovanog sistema za plaćanje, čime su pokušali da izbegnu Apple-ovu proviziju od 30%. To im, sa jedne strane, jeste pomoglo da prikupe više novca, ali sa druge strane smanjivalo je zadovoljstvo korisnika, jer su morali da obavljaju zasebno plaćanje samo za ovaj servis.
Uglavnom, do današnjeg dana nisu objavljeni rezultati da li je Netflix zadovoljan postignutim rezultatima ovog eksperimenta. Što se tiče mobilne pretplate, čini nam se da će ona biti pun pogodak, jer i bez toga sve više korisnika gleda filmove i serije isključivo na svojim mobilnim telefonima ili tabletima. Takođe, nadamo se da će ovaj vid pretplate uskoro zaživeti i u našim krajevima…
Izvor: TechCrunch