Sa Zoranom Stanojevićem na I(aj)T(i) – “Osim kafe ništa analogno ne koristim na poslu.”
Da li ste se ikada zapitali kuda bi vas život odveo da ste hrabro sledili svoje snove? Jedan takav vizionar, koji nije odustao od svojih zamisli je naš vispreni sagovornik Zoran Stanojević, nesvršeni fizičar (apsolvent), urednik i novinar po životnom opredeljenju. Njegova ambicija i svestranost vodile su ga na razne strane, počeo je kao srednjoškolac u Omladinskim novinama, devedesetih godina radio za američku mrežu En-Bi-Si u Srbiji, Bosni i na Kosovu Potom, 2002. postaje producent i reporter BBC World Service-a, u okviru sekcije na srpskom jeziku. Od 2007. radi kao urednik i novinar RTS-a, uređujući emisije „Oko“, „Tako stoje stvari“ kao i „Dnevnik u 23“. Dobitnik je nagrada „Dimitrije Davidović“ za urednika godine 2009. i „Pres Vitez” – Miloje Mića Orlović za 2016. godinu. Za pcpress.rs diskutuje na temu sve većeg uticaja digitalnih tehnologija na medije u Srbiji.
Da li rano buđenje čini dan produktivnijim?
Samo u kombinaciji sa ranim odlaskom na spavanje. Rano jutro je izuzetno produktivan deo dana posle kvalitetnog sna. Niko te ne ometa, nema poziva, poruka, nema vesti (uglavnom). Često posao od prethodnog dana završavam ujutru, jer mi je glava bistrija. Kada rano ustanem, ne moram da žurim.
Koliko su digitalne tehnologije zastupljene u svakodnevnim aktivnostima jednog urednika-novinara?
Osim kafe ništa analogno ne koristim u poslu.
Ako je gledanost glavni faktor uspeha jedne televizije, u kojoj meri dostupnost televizijskih sadržaja na internetu utiče na izradu programske šeme i satnice?
Gledanost je mera uspeha koliko je to i novac. Verujemo da je uspešan onaj ko se od svog posla obogatio. U tom slučaju Van Gog je bio veoma neuspešan slikar, umro je u siromaštvu. Da mogu, mnogi dvorski slikari bi se menjali s njim. Tako gledam na gledanost, bitnije je kako te pamte. Što se interneta tiče, televizije tek otkrivaju njegov značaj. Recimo, generacija ispod trideset gotovo i ne gleda televizijski program, već sve traži na internetu. A oni sazrevaju.
Koje je tvoje mišejenje o mladim startaperima i mogu li ostvariti uspeh u Srbiji?
Geografija nije ključni faktor nečijeg uspeha u današnjem svetu. Mislim da je važnije da startaperi razumeju vreme u kojem žive, da se ne zaključavaju i barikadiraju, već da krenu od dostižnih ciljeva, obavezno sanjajući velike snove. Ni Novaku Đokoviću prva pobeda nije bila na Vimbldonu.
Aktivan si na društvenim mrežama. Koju najčešće ažuriraš?
Nijednu. Ja sam pre pasionirani posmatrač nego što sam aktivan učesnik na mreži. Najviše posmatram Twitter.
Urednik si i voditelj emisije „Tako stoje stvari“ koja obiluje temama iz različitih oblasti, ali je i edukativnog karaktera. Kako gledaoci reaguju na ovakav koncept?
„Tako stoje stvari“ nisu u programskoj šemi naredne sezone, ali se nekim gledaocima ta emisija dopadala. Trudiću se da deo tog koncepta ugradim u sajt RTS-a, što je moja sledeća preokupacija.
Online vs štampani mediji?
Onlajn. Već dvadeset godina tako mislim. Ne sećam se kada sam poslednji put izašao ujutru da kupim novine, dok kompjuter uključim odmah.
Omiljena aplikacija za ćaskanje i razmenu ideja?
To radije radim uživo ukoliko postoje uslovi. Ako mi je sagovornik udaljen, onda je svaka aplikacija omiljena koliko i onaj s kojim komuniciram.