SAS: Rešenje za nove izazove
Kvalitet, tradicija i dobra vizija razvoja svrstale su SAS Customer Intelligence u sam vrh proizvoda koji omogućavaju da svojim marketinškim aktivnostima upravljate na moderan način, u skladu sa vremenom u kojem živimo.
Prema Gartnerovom „Magičnom kvadrantu“ za 2013. godinu, ocenjeno je da SAS Customer Intelligence zauzima lidersku poziciju u oblasti upravljanja resursima u marketingu. Ova kompanija, sa tradicijom i iskustvom od skoro 40 godina u razvoju analitičkih softverskih alata, u svom portfoliju proizvoda, Customer Intelligence predstavlja kao integrisano rešenje koje nije samo CRM, ni samo BI, već uzima najbolje od oba omogućavajući novi, kvalitetniji pogled na poslove marketinga.
SAS Customer Intelligence nije jedan softverski proizvod, već se radi o „punom koferu“ proizvoda i rešenja. Oni su podeljeni u četiri segmenta: strategija i planiranje, orkestracija i interakcija, informacije i analiza te iskustvo korisnika, a ima ih ukupno dvanaest. I svaki od njih ima sasvim jasnu funkciju, a slaganjem u celinu može da se odgovori celukupnim potrebama u oblasti marketinga, i to uz veoma visoki nivo saradnje i kompatibilnosti.
Sve na jednom mestu
Neko će se sa pravom zapitati da li se ovde radi samo o još jednom CRM‑u. Da, upravljanje odnostima sa klijentima je veoma važan segment koji pokriva SAS Customer Intelligence i, ako iskoristite samo te funkcionalnosti onda je to još jedno viđenje CRM koncepta. Ali, ovde postoji puno toga ispred i iza CRM‑a. Marketing, kao poslovna funkcija je poslednjih godina preživala tihu, ali temeljnu redefiniciju. Pogledajte samo kanale oglašavanja. Tradicionalni, više decenija prisutan prostor za prezentaciju proizvoda polako ali sigurno je prepustio primat novim. I ne samo to – reklame, na primer na televiziji, su promenile format i sadržaj prilagođavajući se novom vremenu. Društvene mreže postaju „socijalni mediji“, mesto gde ne tražimo samo zabavu, već i pronalazimo korisne informacije kroz interaktivnu komunikaciju. A reč „interaktivno“ odmah asocira na bezbrojne mogućnosti i zaključak da se više kupci ne prilagođavaju marketinškim kampanjama i konceptima, već se marketing neprestano prilagođava navikama, potrebama i interesovanjima kupaca.
Naći prave načine da se, u čitavoj šumi mogućnosti, proizvod, usluga ili znanje plasira do najšireg kruga potrošača postaje pitanje pre svih pitanja. A SAS je upravo svoje znanje i iskustvo ugradio u SAS Customer Intelligence. Svoje softverske alate za analizu, predviđanje i poslovno izveštavanje – a o njihovom kvalitetu ne treba da se troše reči – je upregao u službu marketinga. Pritom su na ovu osnovu dodati drugi neophodni delovi, odnosno softver koji pokriva aktivnosti u marketingu, pa je na kraju dobijen celovit proizvod koji vam omogućava ne samo da planirate, budžetirate i izvodite marketinške kampanje kao i da komunicirate sa kupcima, već i da prikupite što više informacija iz spoljnjeg sveta, bez obzira da li se radi o marketinškim kampanjama drugih u kojima se vi pojavljujete kao potencijalni ili stvarni kupac, kampanjama koje sprovodi konkurencija, pa do aktivnosti drugih kompanija sa sasvim različitim portfeljom od vašeg, a jednim delom imate zajedničke ciljne grupe.
Ova sposobnost da se vidi celokupan marketinški prostor i da se na njemu što efikasnije deluje je nova granica iza koje je lakše stići uz pomoć MRM (Marketing Resource Management) alata. Gartner je na svom magičnom kvadrantu za 2013. godinu prepoznao da u svetu danas postoji nešto manje od 20 MRM proizvoda. Od toga je samo nekoliko u najpoželjnijem delu gde su svrstani lideri, a SAS Customer Intelligence je među njima visoko rangiran zbog, kako piše u ovom Gartner‑ovom izveštaju, „širokog spektra i robusnosti MRM mogućnosti, kao i zbog svoje vizije daljeg razvoja softvera“. Analitičari u svom izveštaju navode i da se SAS Customer Intelligence koristi u preko 400 kompanija širom sveta, a da je rast broja novih korisnika na godišnjem nivou oko 25%. To pokazuje veliku zainteresovanost tržišta za ovaj koncept što, uz jasan plan daljeg razvoja, otvara široke perspektive na tržištu. Osim same tehnologije, prilikom implementacije bilo kog SAS rešenja, ljudi u organizaciji dobijaju ekspertska znanja u oblasti uspostavljanja procesa-know-how . Tako tehnologija pruža podršku ljudima u kompaniji, procesima i poslovnoj strategiji
Objedinjene informacije
Orange, jedan od najvećih svetskih pružalaca komunikacionih usluga, je uvođenjem SAS Customer Inteligence‑a uspeo u kratkom roku da na polju marketinga i odnosa sa korisnicima usluga, poveća produktivnost za 30 odsto. Cilj predviđen projektom uvođenja nove tehnologije je, bio da se ranija situacija gde su odnosi sa klijentima bili fragmentirani, zameni unificiranim pogledom koji će omogućiti stvaranje široke slike o zahtevima tržišta i personalizovanu komunikaciju sa korisnicima kako bi se u pravovremeno i adekvatno reagovalo na njihove potrebe.
SAS Consumer Intelligence je omogućio da se objedine informacije o odnosima sa kupcima u poslovnom ciklusu, kao i prikupe drugi podaci, eksterni i interni, relevantni za osmišljavanje i sprovođenje kampanja. Svi ti podaci se analiziraju u veoma složenom modelu da bi se došlo do skupa od 500 prekalkulisanih indikatora za upravlja marketinškim aktivnostima. Ovaj sistem je već u upotrebi na glavnim Orange‑ovim tržištima u Francuskoj, Belgiji, Švajcarskoj, Španiji i Egiptu, a radi se na razvoju modela koji će biti implementiran i na drugim, manje razvijenim tržištima gde Orange plasira svoje usluge.
www.sas.com
Milan Bašić
(Objavljeno u časopisu PC#203)