Startup iz Silicijumske doline želi da razvije AR kontaktna sočiva
Jedan od glavnih razloga što do sada virtuelna (VR) i proširena (AR) realnost nisu doživeli veći proboj na tržište su često nezgrapne i neudobne naočare koje moraju da se nose da bi se dobio odgovarajući efekat. Startup Mojo Vision iz Silikonske doline možda donosi rešenje tog problema.
Ova kompanija je objavila da je dobila investicije u vrednosti od 50 miliona USD za razvoj sopstvene tehnologije koju su nazvali „invisible computing“. Kako su naveli, radi se o tehnologiji koja će nam informacije servirati kada želimo i pri tome će obezbediti nesmetanu komunikaciju sa drugim ljudima.
Oni žele da razviju tehnologiju koja će zahvaljujući minijaturizaciji obezbediti da se umesto na sadađnjim VR/AR naočarima/kacigama, sve informacije prikazuju na kontaktnim sočivima. Međutim, sve je još uvek na dugačkom štapu i biće potrebne godine rada i razvoja da bi se postigao taj cilj.
Ukoliko pogledamo šta je uradila njihova konkurencija i dokle su do sada došli videćemo da zacrtani cilj nije ni lak, a verovatno nije ni blizu. Na primer, Magic Leap, koji je pre sedam godina predstavio svoju prvu VR kacigu, Magic Leap One, u avgustu ove godine su objavili da još uvek rade na razvoju verzije namenjene korisnicima i da ona neće biti dostupna bar još godinu ili dve dana. Takođe, pre dve godine je Mark Cukenberg, osnivač Facebook-a rekao da će u narednih 10 godina tehnologija omogućiti da VR/AR kacige izgledaju kao par običnih naočara. Tek kada budu ostvarena ta predviđanja (VR/AR naočare ili kontaktna sočiva), moći ćemo da kažemo da će proširena realnost postati deo našeg svakodnevnog života.
Izvor: Cnet