Steam će uticati na programere da budu transparentni prilikom prodaja sezonskih propusnica
Platforma Steam je ove nedelje predstavila podršku za sezonske propusnice, popularan model monetizacije u igrama poput Fortnite-a i Call of Duty-ja. Kako bi osigurao transparentnost prema korisnicima, Valve je jasno definisao šta smatra sezonskom propusnicom i postavio pravila za komunikaciju između razvojnih timova i igrača.
Nova pravila za sezonske propusnice
Prema novoj dokumentaciji Steam-a, kada se za igru ponudi sezonska propusnica, ona mora jasno navesti sav sadržaj za preuzimanje (DLC) uključen u kupovinu. Razvojni timovi takođe moraju da odrede očekivane datume izlaska za svaki DLC.
- Jedna dozvoljena promena datuma: Kašnjenja u razvoju su česta, ali Valve dozvoljava samo jedno pomeranje datuma izlaska sezonske propusnice. Ako su potrebne dodatne promene, Valve će morati da odobri te izmene.
- Povraćaj novca za neisporučen sadržaj: U slučaju otkazivanja sezonske propusnice, kupci moraju dobiti povraćaj novca za sav sadržaj koji nije isporučen.
“Ponuda sezonske propusnice predstavlja obećanje budućeg sadržaja,” navodi se u dokumentaciji. “Ako niste spremni da jasno komunicirate o sadržaju uključenom u svaki DLC i vremenu njegovog lansiranja, ne biste trebali nuditi sezonsku propusnicu na Steam-u.”
Pored uvođenja pravila za sezonske propusnice, Steam je ove jeseni prilagodio terminologiju u vezi sa korisničkim bibliotekama igara. Sada jasno navodi da korisnici poseduju licence za igre, a ne same igre. Takođe, uklonjene su tačke o obavezujućoj arbitraži iz ugovora o pretplati na Steam.
Nova pravila Steam-a naglašavaju transparentnost i odgovornost razvojnih timova prema igračima. Ovaj pristup bi mogao postaviti standarde za druge platforme koje nude sezonske propusnice, osiguravajući bolje korisničko iskustvo i veću pouzdanost u vezi sa budućim sadržajem.
Izvor: Engadget