Tesla i dalje ignoriše zahteve u vezi autopilota
Nacionalni odbor za bezbednost u saobraćaju nije zadovoljan Teslinim uspehom da odgovori na bezbednosne preporuke date pre četiri godine u vezi sa kontroverznom funkcijom pomoći vozaču takozvanim autopilotom.
NTSB je 2017. preporučio da Tesla i pet drugih proizvođača automobila instaliraju sisteme za nadzor vozača u svoja vozila kako bi osigurali da vozači ostanu na oprezu čak i kada su aktivni bezbedonosni sistemi uključeni. Odbor je takođe zamolio proizvođače automobila da ograniče upotrebu funkcija pomoći vozaču na autoputevima. Preporuke su date kao odgovor na istragu o nesreći u kojoj je poginuo vlasnik Tesle kada je njegov automobil udario u kamion koji je prelazio autoput.
Ostalih pet proizvođača automobila zvanično je odgovorilo na preporuke u roku od 90 dana koji je propisao bezbednosni odbor, a NTSB je zvanično označio te odgovore kao prihvatljive. Ali dok je Tesla povećao učestalost upozorenja kada vozači skinu ruke sa volana dok koriste autopilot, nikada nije zvanično odgovorio na preporuke.
Odbor nije zadovoljan
Odbor je „duboko zabrinut“ zbog Tesline neaktivnosti u odgovoru na preporuke, navodi NTSB. U stvari, Teslin propust da reaguje doveo je do dodatnih sudara i daljih bezbednosnih propusta, rekla je predsednica NTSB Jennifer Homendy u pismu generalnom direktoru Tesle Elon-u Musk-u.
„Izjavili ste da je bezbednost uvek primarni zahtev za dizajn Tesle’“, rekla je Homendy u pismu, pre nego što je nastavila da se žali zbog nedavnog izdanja beta softverskog ažuriranja kompanije Full Self-Driving koje omogućava nekim vlasnicima Tesle da koriste napredniju verziju autopilota na gradskim i lokalnim ulicama.
„Ako ste ozbiljni u vezi sa stavljanjem bezbednosti ispred i u centar dizajna Teslinog vozila, pozivam vas da dovršite akciju u vezi sa bezbednosnim preporukama koje smo izdali pre četiri godine“, rekla je Homendy.
NTSB može da sprovodi istrage i daje preporuke, ali nema ovlašćenje za sprovođenje. NTSB nije regulatorna agencija i kao takva, nema mogućnost da primora Teslu. Nacionalna uprava za bezbednost saobraćaja na autoputu, koja ima mogućnost da izdaje opoziv, trenutno istražuje moguće kvarove na autopilotu koji mogu da izazovu skoro desetine sudara.
Ovo nije prvi put da NTSB proziva Teslu zbog neuspeha da odgovori na preporuke. Prošle godine, bivši predsednik NTSB-a Robert Sumvalt izneo je slične kritike o Teslinoj neaktivnosti tokom saslušanja o fatalnom udesu 2018. koji je uključivao korišćenje autopilota.
Ranije ove godine, Homendy je rekla da Tesla treba da se pozabavi „osnovnim bezbednosnim pitanjima“ pre nego što proširi beta verziju Full Self-Driving na više kupaca. Ona je Teslinu odluku da svoje ažuriranje softvera nazove Full Self-Driving nazvala „obmanjujućom i neodgovornom“, dodajući da je Tesla „očigledno zavela brojne ljude da zloupotrebe tehnologiju“.
Izvor: The Verge