TikTok plaća za unapređenje pretraživanja 

TikTok se još više oslanja na to da se njegova aplikacija koristi kao pretraživač. Kreatori koji zarađuju na platformi sada će biti plaćeni delimično na osnovu toga koliko dobro njihov sadržaj odgovara onome što drugi korisnici traže. TikTok ovu metriku naziva „vrednošću pretrage“ i to je jedan od četiri osnovna elementa u određivanju isplata kreatora. TikTok je najavio promenu kao deo svog novog programa monetizacije, nazvanog Creator Revards. 

PCPress.rs Image

Ova metrika je TikTok verzija optimizacije za pretraživače (SEO). Jedna taktika u SEO-u je istraživanje ključnih reči, gde izdavači prave sadržaj koji je u skladu sa onim što tražioci (od kojih velika većina koristi Google) traže. Na TikTok-u, vrednost pretrage je da li kreator objavljuje sadržaj koji se odnosi na teme koje korisnici traže u aplikaciji. TikTok podstiče kreatore da koriste novu alatku pod nazivom Creator Search Insights za istraživanje trendovskih pretraga. 

„Sa ovim uvidima, kreatori mogu da pronađu inspiraciju za svoj sadržaj, prilagode svoje kreativne strategije tako da zadovolje interese publike i kreiraju sadržaj koji ljudi žele da vide više“, navodi kompanija u postu na blogu. 

Pročitajte i:  TikTok eksperimentiše sa mogućnošću AI-generisane muzike, izazivajući različite reakcije

Alat za uvid u suštini izlaže ideje za video snimke koje bi kreator mogao da napravi, na osnovu personalizovanih i opštih podataka. Na mom nalogu, na primer, TikTok je označio „Odeća za nasledstvo“ kao preporučenu temu za mene da pravim sadržaj. Takođe su navedene: „Stolica Herman Miller“, „Ideje za vilinske grunge sobe“ i „mafini od jagoda“. Prebacivanjem na opštiju karticu trendova i filtriranjem u kategoriju „turizam“, TikTok navodi „Grand Oasis Cancun“, „najbolje stvari koje treba uraditi“ i „osnove za ruksak“, između ostalih tema. 

Jedan od načina da se ovo pročita je da je u pitanju TikTok koji podstiče kreatore da prave video zapise koji zadovoljavaju poslovne potrebe. Ako tražim „najbolja radionica za popravku usisivača nic“ i nema relevantnih video snimaka koje platforma može da prikaže, to je problem za TikTok – verovatno bih napustio aplikaciju i potražio to na Google mapama ili Ielp-u. 

Ovaj eksplicitni naglasak na sadržaju koji se odnosi na upite za pretragu takođe signalizira da platforma ozbiljnije razmišlja o sebi kao o pretraživaču. Izveštaj kompanije Adobe iz januara otkrio je da dvoje od pet ljudi u SAD koristi TikTok u tu svrhu, a jedan od 10 korisnika generacije Z je verovatnije koristio TikTok nego Google. Rukovodioci Google-a upozorili su da bi pretraga mogla izgubiti tlo pod nogama u odnosu na TikTok

Pročitajte i:  Google koristi AI za predviđanje poplava

Pored vrednosti pretrage, obnovljeni program monetizacije autora koristi originalnost, trajanje reprodukcije i angažovanje publike da bi odredio koliko autori zarađuju. Program je zamenio prvobitni fond za kreatore od milijardu dolara novim fokusom na video zapise duže od jednog minuta. 

Izvor: TheVerge

Facebook komentari:
SBB

Tagovi: , , , ,

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *