nVidia demonstrirala novi eskeprimentalni ekran
Na GTC 2016 konvenciji koja traje ove nedelje, nVidia je predstavila prototip ekrana koji ima dramatično veći “refresh rate”.
Kašnjenje prikaza na ekranu (latency) je nezgodan efeketa, pogotovo za nove VR sisteme, pa je logično da sada taj problem postaje još izraženiji. Kada je VR primena u pitanju, svaki deo hardvera koji utiče na prikaz slike ima svoj „latency“ i negativno utiče na finalni rezultat. Pored toga, to se još mora uračunati određeno vreme koje senzori za pokret glave (kod svih HMD sistema) treba da detektuje taj pokret i da to na kraju rezultuje adekvatnim prikazom slike.
Za najnovije „desktop“ sisteme, poput Oculus Rift-a ili HTC Vive-a, standard je osvežavanje (refresh rate) od 90 Hz, što znači da GPU mora da prikaže bar 90 slika u sekundi. Iako se trenutno smatra da je ovo dovoljno za „prihvatljiv VR doživlja“, ipak je potrebno da se taj broj poveća. Ovakav stav ima i nVidia, pa je shodno tome predstavljen prototip ekrana i GPU-a koji su u mogućnosti da imaju „refresh rate“ od čak 1700 Hz. Ceo ovaj sistem je za potrebe demonstracije postavljen na specijalne šine i maksimalno brzo pomeran, kako bi se videlo koliko ovako veliki „refresh rate“ poboljšava kvalitet prikaza i redukuje ukupni „latency“. Sa 90 Hz, jedna slika se prikazuje na svakih 11 milisekundi, dok se na 1700 Hz prikaže jedna slika za 0.58 milisekundi, što postaje potpuno neprimetno za ljudsko oko i predstavlja savršen prikaz. Kada bi se ovo primenilo na VR tehnologiju, to bi značilo dramatično smanjivanje ukupnog „latency“ problema jer tada sam ekran ne bi bio izvor kašnjenja.
Naravno, ostaje problem brzine senzora pokreta, i na kraju CPU i GPU snage koja u ovom momentu nije ni blizu dovoljna da pruži dovoljno brzine za ovako veliki „refresh rate“. Ipak, dobro je da su vodeći proizvođači hardvera svesni problema koje ima VR, i da se radi na adekvatnim rešenjima.